Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA va inaugura marți, 29 august, drumul extins la patru benzi dintre Poarta 10 și Poarta 10 bis, investiție finanțată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).
Investiția totală în proiect se ridică la 59.923.500 lei (echivalentul a aproximativ 12,69 milioane euro), cu o contribuție semnificativă din fonduri europene în valoare de 42.840.425 lei. Bugetul de stat a alocat 16.931.350 lei pentru acest demers, iar Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA a susținut efortul cu 151.725 lei.
Prin acest proiect, s-a implementat o serie de îmbunătățiri esențiale pentru facilitarea traficului în zonă. Un drum modern cu patru benzi, însumând 982 de metri, a fost construit în cadrul portului, însoțit de un sens giratoriu adaptat traficului intens de vehicule lungi, inclusiv cele cu remorci sau semiremorci. De asemenea, două bretele de acces au fost dezvoltate pentru a facilita legătura între cele două porți, 10 și 10 bis. Aceasta a fost o necesitate pentru a conecta direct portul Constanța cu podul rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră (CDMN) de la km 0+540 și cu autostrada A4, ambele cu patru benzi de circulație.
Această extindere vitală a drumului contribuie semnificativ la modernizarea infrastructurii portuare, creând condiții optime pentru manipularea eficientă a unui volum crescut de mărfuri într-un mod competitiv. În plus, fluidizarea traficului între Poarta 10 și Poarta 10 bis va reduce semnificativ timpul necesar tranzitului autovehiculelor către accesul portului Constanța, asigurând în același timp niveluri sporite de siguranță.
„Investiția crește eficiența operațiunilor de încărcare – descărcare a mărfurilor care sosesc sau părăsesc portul Constanța pe cale rutieră și susține o creștere a capacității infrastructurii prin posibilitatea de a opera un volum mai mare de marfă într-un timp mai scurt“, a declarat Florin Vizan, directorul general al CN APM SA.
În privința execuției proiectului, contractul pentru proiectare și execuție a fost atribuit asocierii SC Acvatot SRL & SC OMNI CONSTRUCT LOGISTIC SRL & SC SIRIUS PROIECTARE STUDII SRL & SC DIMEX-2000 COMPANY SRL, în urma unei proceduri de licitație deschisă. Valoarea contractului a fost de 33.686.881,60 lei, fără TVA, și a avut o durată de execuție a lucrărilor de 24 de luni, dintre care 4 luni au fost dedicate proiectării. Supravegherea proiectului a fost încredințată TPF Inginerie, într-un contract în valoare de 1.100.000 lei, fără TVA.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, condus de ministrul Sorin Grindeanu, a fost profund implicat în monitorizarea și susținerea acestui proiect de infrastructură rutieră, înțelegându-i importanța pentru fluidizarea traficului în portul Constanța.
Be the first to comment