FOTO VIDEO Haine noi pentru Podul Sfânta Maria. Primăria Cernavodă reabilitează simbolul orașului după 15 ani de la deschidere

Podul Sfânta Maria din Cernavodă. FOTO Adrian Boioglu
Podul Sfânta Maria din Cernavodă. FOTO Adrian Boioglu

Primăria din Cernavodă este aproape de final cu lucrările de renovare a podului Sfânta Maria, care leagă orașul de Autostrada A 2. Cernavodă se mândrește de 15 ani cu podul construit peste Dunăre, iar acum a venit momentul pentru a-i reface vopseaua, iluminatul și partea carosabilă.

 “Podul acesta este un simbol pentru oraș pentru că a fost realizat în cadrul programului social de asistentă pentru Cernavodă pe care Guvernul României l-a realizat în urmă cu 15 ani. Este podul care asigură evacuarea în caz de incidente care presupun evacuarea locuitorilor din Cernavodă, același pod care scurtează drumul dintre centrul orașului și Autostrada 2 și respectiv gara CFR. Podul se numește Sfânta Maria pentru că pe 15 august, în urmă cu 15 ani a fost inaugurat. Are o valoare nu doar urbanistică ci și sentimentală” își amintește Marian Iordache, consilier al primarului din Cernavodă. 

Până la finalizarea podului Sfânta Maria, Cernavodă era aproape izolată iar localnicii erau nevoiți să treacă cu bacul. Mulți își amintesc și acum cât de greu era să ajungă la gară, fiind nevoiți să facă un drum anevoios prin pădure.

“A fost un efort al Administrației Locale care a reușit să convingă Guvernul României să realizeze podul; este și o necesitate, pentru că oamenii simt nevoia de siguranță civică, simt nevoia să circule în condiții civilizate și strădania Primăriei de acum este tocmai aceasta, de a le asigura condiții civilizate de transport” spune consilierul Marian Iordache. 

Podul Sfânta Maria are o lungime de 550 de metri, iar lucrarea a costat peste 20 de miliarde de lei. Inaugurarea acestei construcții s-a realizat pe 15 august 2002 și, datorită sărbătorii din acea zi, s-a hotărat că podul să poarte numele de Sfânta Maria. Renovarea e în toi, de ceva vreme. Viceprimarul orașului, Cîrjali Șerif, trece aproape zilnic pe-acolo, ca să vadă cum evoluează lucrările.

 “Au fost vopsite balustradele, arcadele, se va face un iluminat arhitectural foarte spectaculos în curând și eu zic că-n termen scurt se vor termina lucrările. Este un pod emblematic pentru Cernavodă; până acum se trecea cu bacul, până să se inaugureze podul. Musafirii care veneau în Cernavodă spuneau :”dom’le e un pod atâta de frumos : vopsiți-l, aranjați-l, faceți-i ceva!” De-asta ne-a venit ideea să-i facem și un iluminat spectaculos și să-l vopsim” a declarat pentru Constanța NEWS, viceprimarul orașului, Cîrjali Șerif. 

Podul Sfânta Maria, dat în folosintă în anul 2002, este în prezent extrem de important pentru cernavodeni, atât pentru accesul auto spre gară sau alte localităti, cât și pentru plimbări relaxante în aer liber. Anii care au trecut peste el, cât și uzura datorată traficului greu, încep să-și spună cuvântul.

“Vopsirea aceasta care se realizează și care este de o calitate deosebită va asigură protecția podului, dar mai sunt necesare lucrări pentru rezistenţa acestuia. La unul din capete, podul are niște tasări – ele nu sunt foarte importante dar dau un semn de-mbatranire. După 15 ani, deja este o lucrare care-mbătrâneste” a explicat Marian Iordache.

Primăria împreună cu Ministerul Transporturilor a angajat experți care să stabilească ce lucrări importante sunt necesare de urgență, astfel încât în cel mai scurt timp ele să fie demarate la Cernavodă.

Povestea Podului Sfânta Maria din Cernavodă

Podul Sfânta Maria a împlinit 15 ani de la inaugurare pe 15 august 2017. Construcția a reprezentat în anul 2002 o soluție pentru una dintre cele mai vechi probleme ale oașului Cernavodă – accesul rapid către gara CFR. Lucrările nu au fost lipsite de probleme. Construcția a durat mai bine de 7 ani.

Podul are o lungime de 550 metri și este făcut dintr-un singur segment. Costul inițial a fost de aproximativ 20 miliarde lei. Construcția cântărește 1500 tone și pentru ridicarea ei au lucrat peste 100 oameni. Podul de la Cernavodă este unic în Europa de Est. Construcții similare mai există doar în Statele Unite și Norvegia.

În apropierea capătului de pod, acum se află nodul de intrare pe Autostrada Soarelui – legătura cu București și Constanța.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*