Promovare turistică zero, mai rău ca în ultimul cătun! Nici Primăria, nici Consiliul Județean Constanța nu promovează rutele turistice și litoralul la Târgul de Turism al României

Valurile mari din ultimele zile au erodat o bună porțiune din plaja din stațiunea Mamaia. FOTO: Florin Boboc

Administrația locală din Constanța confundă orașul cu un cătun, iar cea județeană consideră că un târg la care merg toți marii jucători din industrie nu este relevant pentru promovarea litoralului. Așa poate fi rezumat modul în care cele două mari instituții văd promovarea celei mai importante destinații de vară a României.

Anual au loc două târguri naționale de turism. Ediția de toamnă este pregătită de Romexpo între 10 și 13 noiembrie, iar cea de primăvară debutează pe 23 februarie 2023. Municipiul Constanța, cel care păstorește și stațiunea Mamaia nu a fost prezent la niciunul dintre cele două.

Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că agenții economici din stațiunea Mamaia plătesc lunar așa-numita taxă de promovare. Până în anul 2018, banii mergeau la Asociația Litoral – Delta Dunării. De atunci însă, sumele dispar pe acțiuni care nu au nicio legătură directă cu Mamaia, iar efectul evenimentelor este zero. Primăria condusă de Vergil Chițac nu are nicio strategie coerentă de promovare turistică, nu are un calendar al evenimentelor din acest an și nu își dorește să apară la targurile de profil.

Mai grav este însă faptul că actuala conducere a Consiliului Județean Constanța urmează aceeași strategie păguboasă.

“Consiliul Județean Constanța nu va fi prezent cu un stand la târgul de turism, programat pentru luna februarie în București. În schimb, vom participa la târgul din toamna 2023, care se va desfășura tot în București. Această alegere s-a făcut din cauza dificultății de a susține financiar participarea la două târguri de turism într-un singur an și a evaluării impactului participării la târgul din toamnă”, a declarat – pentru CTnews – purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean Constanța.

Cu alte cuvinte, litoralul este promovat abia în luna noiembrie 2023? Asta după ce Consiliul Județean Constanța nu a fost prezent nici la ediția din noiembrie 2022 a târgului cu un stand.

De menționat este și faptul că alte Consilii județene au înțeles importanța acestor evenimente. Arad, Buzău, Suceava și chiar vecinii de la nord – Consiliul Județean Tulcea – vor fi prezenți la Târgul de Turism al României. Totodată, orașe precum Mangalia, Alba Iulia, Botoșani, dar și Thassos, Nestos și Alexandroupolis din Grecia vor avea stand-uri la acest eveniment.

Sezoanele trecute Mamaia și litoralul, în general, s-au făcut remarcate doar prin bâlbele autorităților legate de taxele de parcare uriașe și de plajele care fie nu erau deschise la timp, fie erau prea late sau prea abrupte pentru turiști.

Faptul că Litoralul românesc nu este reprezentat la principalul eveniment de turism din primăvara 2023 este o pată rușinoasă pe obrazul turismului Românesc. Mihai Lupu și Vergil Chițac dovedesc, încă o dată, că sunt oameni care nu înțeleg că turismul aduce bani. Acei bani de care avem nevoie atât de mare pentru dezvoltarea litoralului.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*