Primarul municipiului Constanța a efectuat o vizită în teren pentru a verifica stadiul lucrărilor efectuate în cadrul proiectelor privind îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, între Gara CFR și stațiunea Mamaia – bulevardele 1 Decembrie 1918 și Lăpușneanu, respectiv 1 Mai – Șoseaua Mangaliei.
Potrivit edilului, până în acest moment pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu au fost executate lucrări în proporție de 45 la sută.
„Graficul lucrărilor a fost decalat pentru că s-a procedat în paralel și la înlocuirea magistralei termice de pe același tronson. Un alt aspect care cauzează întârzierea lucrărilor îl constituie aspectele descoperite după efectuarea lucrărilor de frezare și realizare de sistem rutier nou. Complexitatea proiectului implică adaptarea la situațiile neprevăzute. Odată ce am decopertat trotuarele dinspre Parcul Tăbăcărie, am descoperit că acestea urmau să se prăbușească în scurt timp și am fost nevoiți să construim un zid de sprijin, lucrare neprevăzută la momentul proiectării”, a declarat primarul Vergil Chițac.
Proiectul prevede reabilitarea părții carosabile pe o suprafață de peste 140.000 de metri pătrați, modernizarea și extinderea traseelor pietonale pe o suprafață de peste 40.000 de metri pătrați. Arterele rutiere vor beneficia de aproximativ opt kilometri de piste de biciclete și 11 kilometri de benzi de circulație dedicate transportului public.
„Pe tronsoanele delimitate de bulevardul Aurel Vlaicu și strada Soveja au fost realizate lucrări de reparații a tramei stradale, reabilitare a trotuarelor cu pavaj modern și realizarea de canalizații subterane pentru rețelele de date și iluminat public. Celelalte tronsoane până la Casa de Cultură se află în lucru, se decopertează zona pietonală, se montează pavaj și se realizează canalizații pentru rețelele de telecomunicații și energie electrică. Vom interveni etapizat și pe celelalte sectoare, după ce se vor finaliza lucrările de reabilitare a rețelelor de transport a energiei termice”, a specificat edilul.
Astfel, traseul cuprins între Gara CFR și stațiunea Mamaia va fi complet reconfigurat. Proiectul are o valoare 91.361.614, 40 lei și se derulează prin Programul Operațional Regional 2014 -2020.
„În ceea ce privește amenajările urbane, vorbim despre stații de transport public modernizate, mobilier urban inteligent alimentat de energie solară prevăzut cu senzori pentru măsurarea calității aerului, sisteme de informare cetățeni cu mesaje variabile, o rețea nouă de iluminat public pentru carosabil, iluminat smart la trecerile pentru pietoni, spații verzi și sistem de irigații”, susține Vergil Chițac.
El a vizitat, de asemenea, și lucrările efectuate pe bulevardul 1 Mai – Șoseaua Mangaliei, unde reprezentanții societății contractate au fost întrebați de stadiul lucrărilor. Primarul Vergil Chițac le-ar fi cerut reprezentanților societății care execută lucrările să remedieze situația de fapt.
„Primăvara asta nu mai trebuie să fie pârloagă pe aici. Curățați, aduceți pământ vegetal, gazonați pentru că este dezolant. Acolo unde lucrările au prins contur puneți spațiu verde ca să schimbe înfățișarea“, le-ar fi cerut primarul Constanței.
Cu privire la stadiul lucrărilor, reprezentanții societății ar fi declarat că se lucrează la finalizarea trotuarelor și se vor executa fundațiile pentru amplasarea stâlpilor de iluminat public și a stațiilor de autobuz. De asemenea, se vor executa reparații la structura rutieră în zona unde aceasta este afectată, activitate urmată de așternerea covorului asfaltic strat de uzură.
Proiectului „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, zona bulevardul 1 Mai – Șoseaua Mangaliei” vizează resistematizarea infrastructurii de transport corespunzătoare arterelor rutiere„ în vederea încurajării utilizării modurilor de transport mai prietenoase cu mediul, prin creșterea atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale, precum și adaptarea la nevoile persoanelor cu dizabilități și mobilitate redusă”.
Și acest proiect prevede introducerea de benzi unice de transport public, reabilitarea/ extinderea traseelor pietonale, amenajarea de piste de biciclete, spații verzi mediane și irigații, stații de autobuz moderne, rețea nouă de iluminat public pentru carosabil, trotuare și piste de biciclete, iluminat smart pentru treceri de pietoni, canalizație unică subterană pentru comunicații și rețea electrică de iluminat. De asemenea, semnalizarea rutieră va fi realizată pe verticală și orizontală, inclusiv marcaje speciale pentru persoane cu dizabilități și va fi montat mobilier urban inteligent: bănci, spații de ședere smart, sisteme de informare cu mesaje variabile.
Valorarea totală a proiectului este de 69.800.962,02 lei, iar termenul de finalizare este 31 iulie 2023.
“Constanta este un santier pentru ca asa trebuie sa fie”, un fel de “iarna nu-i ca vara” a inca unui politician.
Asta declara “primarul” acum un an. De atunci nu s-a schimbat nimic in bine, s-au inceput alte lucrari inainte de a fi terminate cele incepute.
“Primarul” a “inspectat” azi lucrari incepute in timpuri imemoriale si n-a inteles ca de pilda intre City Park Mall si Dobrogea inca este jale si asta fara absolut nicio justificare a intarzierilor.
Aminteste de parc, dar asta este o alta lucrare care nu trebuia inceputa pana cand nu se terminau cele care treneaza de ani buni.
Un primar trebuie sa fie managerul urbei. Chitac este pierdut in spatiu, desi are si manager (zau daca vad logica inca unui angajat care papa banii contribuabililor degeaba).
Constanta trebuie sa fie un santier pentru ca este condusa de prostul satului,apropo pe cine a intrebat cand lea prelungit termenul de finalizare a proiectului .