Nicușor Constantinescu rămâne în penitenciar. Judecătoria Medgidia i-a respins cererea de liberare condiționată, dar decizia nu este definitivă

Penitenciarul Poarta Albă. FOTO Adrian Boioglu
Penitenciarul Poarta Albă. FOTO Adrian Boioglu

Fostul președinte al Consiliului Județean Constanța, Nicușor Constantinescu, rămâne în Penitenciarul Poarta Albă, după ce Judecătoria Medgidia i-a respins cererea de liberare condiționată.

Judecătoria Medgidia a judecat miercuri, 23 ianuarie, cererea lui Nicușor Constantinescu de liberare condiționată. Instanța a decis respingerea acesteia. Mai mult, judecătorii au decis că fostul șef al Consiliului Județean mai poate solicita liberarea condiționată peste cinci luni de la data când această decizie va rămâne definitivă. Nicușor Constantinescu are la dispoziție trei zile pentru a contesta decizia Judecătoriei Medgidia la Tribunalul Constanța. El este încarcerat la Penitenciarul Poarta Albă.

Fostul președinte al Consiliului Județean Constanța, Nicușor Constantinescu, a fost condamnat în vara lui 2016 la 5 ani de închisoare în dosarul Centrului Militar Zonal. Sentința dată de magistrați este definitivă.

Tribunalul Constanța aplicase o sentință de 3 ani și șase luni în același dosar, dar Constantinescu a atacat-o la Curtea de Apel. Judecătorii de aici au mărit pedeapsa la 5 ani. El a fost acuzat de abuz în serviciu în formă continuată.

Procurorii DNA l-au trimis inițial în judecată pe Constantinescu pentru abuz în serviciu în formă continuată. Anchetatorii spun că “în perioada 2009 – 27 noiembrie 2013, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel, cu ştiinţă și în exercitarea atribuţiilor care decurgeau din calitatea de Preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, în mai multe rânduri nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile potrivit art.76 din Legea nr.446/2006. Potrivit acestui articol “ consiliile judeţene/locale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti sunt obligate să asigure centrelor militare din raza lor de activitate terenurile, localurile, instalaţiile de telecomunicaţii, sistemele şi serviciile informatice, autoturismele, alte dotări şi materiale, precum şi fondurile necesare desfăşurării activităţii specifice, potrivit normelor stabilite prin hotărâre a Guvernului.(…)”.
Astfel, în raport de funcţia publică deţinută, inculpatul nu a asigurat finanţarea Centrului Militar Zonal Constanţa, neefectuând reparaţiile necesare la sediul acestuia și a dispus rezilierea contractelor pentru furnizarea de utilităţi şi servicii de pază necesare funcţionării în condiţii normale a acestei instituții.
De asemenea, a încercat de mai multe ori să evacueze instituţia din sediul pe care îl ocupa, fapte care au provocat vătămări ale drepturilor şi intereselor legale ale Ministerului Apărării Naţionale precum şi pagube acestei instituţii.

Iată ce spune rechizitoriul întocmit de procurori:

“Începând cu anul 2009, Consiliul Judeţean Constanța ar fi încetat finanţarea achiziţionării unor materiale cum ar fi corpuri de iluminat, papetărie, birotică, asigurări RCA, inspecţie tehnică periodică, piese de schimb, taxe de drum, combustibil, materiale igienico – sanitare, deşi reprezentanţii Centrului Militar Zonal Constanţa au solicitat aceste bunuri instituției publice conduse de inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel.

Tot din anul 2009, nu ar mai fi fost asigurate piese de schimb şi consumabile pentru sistemele informatice din dotarea Centrului Militar Zonal şi, la cererea Consiliului Judeţean Constanţa, au fost întrerupte şi serviciile de telefonie prestate de diverși operatori, posibilităţile de comunicare ale unităţii militare fiind paralizate.

În aceeași perioadă, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi adoptat două Hotărâri prin care s-ar fi dispus evacuarea Centrului Militar Zonal din sediul pe care îl ocupa, însă ambele au fost anulate ca urmare a unor acţiuni în justiţie.

În anul 2010, ar fi fost reziliat şi contractul cu firma care asigura service-ul sistemelor de securitate, respectiv al camerelor video cu circuit închis, sistemul anti-efracţie şi sistemul de avertizare împotriva incendiilor.

Deşi sediul a suferit deteriorări importante, iar conducerea Centrului Militar Zonal a solicitat efectuarea reparaţiilor urgente, Consiliul Judeţean ar fi refuzat să dea curs acestei solicitări.
În același an, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel ar fi dispus rezilierea contractului de pază a sediului Centrului Militar Zonal, motiv pentru care în prezent paza sediului este asigurată de către personalul unităţii, deşi în interior se află armament şi muniţie de război, precum şi documente clasificate.

Din cauza acestor acțiuni, angajații Centrului Militar Zonal au fost nevoiţi să-şi procure singuri şi pe cheltuiala lor materialele necesare desfăşurării activităţii, fiind nevoiţi să se deplaseze în interes de serviciu cu autoturismele proprii.

Activitatea Centrului Militar Zonal Constanţa a fost, astfel, serios tulburată din cauza lipsei mijloacelor de comunicare, a utilităţilor şi a serviciilor de pază, după rezilierea, de către inculpat, a contractelor prin care acestea erau asigurate.

Spre exemplu, în anul 2011, Consiliul Judeţean Constanţa a finanţat Centrul Militar Zonal cu suma de 1.705 lei, în anul 2012 suma alocată Centrului Militar Zonal de la bugetul Unității Administrativ Teritoriale Constanţa a fost 0 lei, iar în anul 2013 a fost achitată suma de 255.792 lei pentru servicii prestate de unii furnizori, în anii precedenţi.
Sumele repartizate de Consiliul Judeţean Constanţa Centrului Militar Zonal au fost însă insuficiente, unitatea militară înregistrând debite importante la furnizorii de utilităţi care au formulat acţiuni în justiţie pentru recuperarea acestor sume.

Cu toate acestea, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi cheltuit sume foarte mari de bani atât cu titlu de ajutoare sociale către persoane fizice cât şi cu titlu de alocaţii din bugetul Unității Administrativ Teritoriale Constanţa către persoane juridice de drept privat.
Aceste demersuri, reținute în sarcina inculpatului Constantinescu Nicuşor Daniel, au provocat un prejudiciu material patrimoniului Ministerului Apărării Naționale în cuantum de 67.211,32 lei.”

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*