Am copilărit pe o stradă din Constanța unde nu erau foarte multe mașini. Așa erau atunci vremurile. Pe un trotuar care acoperea 5 scări de bloc vedeai 3-4 autoturisme parcate după-amiază. Aveam și copaci în care ne urcam, aveam și un mini-teren de fotbal și o zonă de grădini în spatele blocului.
Aceeași zonă, 30 ani mai târziu: cel puțin 50 mașini pe același trotuar, terenul de fotbal e plin și el de mașini, iar grădinile au cam dispărut. Am o bănuială că Primăria Constanța mai face o minune și retrocedează acel teren. Parcă și văd că apare pe el ditamai blocul.
Aceeași Primărie Constanța a venit cu o idee bună. După 30 ani, trotuarele au fost acoperite cu un strat de asfalt, bordurile au fost înălțate la 20 cm și fostul mini-teren de fotbal are din nou pamant ne-călcat de roți de mașină pe el.
Odată cu înălțarea bordurilor și a trotuarelor, toate acele mașini au început să nu mai aibă loc pe ele. Un lucru foarte bun, de altfel. Nu aveai loc să mai treci cu un cărucior de copil pentru că te loveai de autoturisme.
Dar mașinile unde le parcăm? Pe unde apucăm, ar spune locatarii. Mergi către zona de case și parchezi în fața unei porți, încerci să discuți cu un vecin care are curte sau să lași mașina pe o stradă paralelă. Ei și aici apare problema. Consilierii locali din Constanța au decis, la îndemnul primarului să nu mai permită parcările dezordonate. Cine își lasă mașina aiurea riscă să rămână fără ea. Poliția Locală (subordonată Primăriei Constanța) poate să dispună ridicarea mașinilor.
E nevoie să mai zic că amenda, la care se adaugă taxele de transport și depozitare, ajunge la 630 lei?
Domnule Primar, eu știu că într-o companie, într-un sistem în care există amenzi, trebuie să existe și prime. Dacă tot pedepsești omul că a făcut ceva rău, atunci oferă-i soluții să nu mai facă acel rău.
O idee este o parcare supra-etajată în fiecare cartier. Ea poate fi plătită din amenzile aplicate, din bugetul acela care nu s-a cheltuit încă în Constanța, din banii pe care oamenii îi pot achita anual pentru un loc de parcare plătit și civilizat.
Da, e bine că nu ne mai urcăm pe trotuare. Dar nu putem să mergem doar cu bicicleta, iar transportul în comun din Constanța lasă mult de dorit (nu doar cel public. Și cel privat).
Primăria Constanța a alocat aproape 65.000 Euro pentru mai multe biserici din oraș. Nu e ca și cum nu există bani la buget și pentru construcții cu adevărat utile locuitorilor.
Be the first to comment