Istoricul unui vehicul poate fi accesat prin intermediul unei aplicații gratuite lansate de către RAR

Bulevardul Tomis - Constanța. FOTO Cătălin SCHIPOR

Orice persoană care deține sau intenționează să achiziționeze un vehicul poate verifica istoricul acestuia (condiția fiind ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la RAR), prin accesarea site-ului oficial al Registrului Auto Român www.rarom.ro. Acest lucru poate fi făcut gratuit și prin intermediul unei aplicații.

Datele se obțin dacă solicitantul introduce în aplicația „ISTORIC VEHICUL” adresa de email și numărul de identificare al vehiculului în cauză (seria de caroserie/șasiu). Aplicația va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de email introdusă și, după validarea lui, va furniza către aceeași adresă de email informațiile pe care le-am considerat utile pentru deținătorul sau viitorul deținător al unui vehicul.

Datele generate sunt: activitățile derulate la RAR și numărul de kilometri înregistrați în bordul mașinii (kilometri regăsiți în baza de date a RAR sau a stațiilor ITP autorizate), existența/valabilitatea cărții de identitate a vehiculului, câteva date tehnice și de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP.

„Datele oferite reflectă configurația vehiculului și statutul acestuia și sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicației se supune unor termene și condiții, care sunt detaliate în momentul accesării aplicației „ISTORIC VEHICUL”“, au precizat reprezentanții RAR.

Dacă aplicația se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricționat accesul în consecință. Aplicația poate fi accesată și de pe smartphone.

Aplicația reprezintă politica RAR de a sprijini cumpărătorul unui vehicul și de a-l informa, pentru ca acesta să facă o achiziție în cunoștință de cauză.

„Principalele beneficii pe care le-am identificat se referă la posibilitatea verificării în timp real a corectitudinii datelor cuprinse în documentele însoțitoare ale vehiculului, a valabilității ITP și a succesiunii înregistrărilor valorilor odometrului, care ar trebui să fie sub forma unei creșteri continue. Orice punct de inflexiune ridică un semn de întrebare cu privire la posibila fraudare a kilometrajului real al unui autovehicul. În viitor, avem în vedere extinderea domeniului informațiilor pe care le oferim, prin includerea și a unor date referitoare la eventuale daune și/sau reparații care interesează structura de rezistență a unui vehicul. Întrucât acestea sunt informații care nu ne aparțin, este posibil ca furnizarea lor să comporte anumite costuri“ au mai transmis reprezentanții Registrului Auto Român.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*