Gihan Eserghep, expert în mobilitate urbană și fondatorul uneia dintre cele mai mari companii de transport din județul Constanța, critică dur decizia primăriei Constanța de a impune limitarea vitezei pe drumurile dintre municipiu și Valu lui Traian, Ovidiu și Lazu.
Întrebat de jurnaliștii CTnews, Eserghep a declarat că decizia personalului Primăriei Constanța este luată “din birou și fără consultarea prealabilă a cetățenilor care folosesc aceste tronsoane de drumuri pentru a ajunge în localitățile din județ”. El crede că instituția condusă de Vergil Chițac nu a realizat niciun studiu de impact al traficului cu viteza redusă pe un drum unde nu se produceau aglomerări rutiere.
“Această decizie a fost implementată poate doar pentru a proteja anumite interese imobiliare ale unor persoane care au investiții în aceste zone.
S-au străduit să preia în administrare tronsoane întregi din drumurile europene ce fac legăturile dintre orașul Constanța și restul județului, din administrarea Ministerului Transporturilor în subordinea Primăriei Constanța, ca apoi să argumenteze că nu sunt suficienți bani pentru întreținerea acestora.
Sau apoi să ceară reducerea numărului de benzi de circulație de pe aceste sectoare de drumuri. Sau să se amenajeze piste de biciclete și alte restricții rutiere. Ce se dorește efectiv nu știe nimeni, deoarece noi, cetățenii, suntem puși în fața faptului împlinit, fără să fim întrebați înainte cum ar trebui”, a declarat Eserghep pentru CTnews.
Încadrarea unui drum din categoria funcţională a drumurilor de interes naţional în categoria funcţională a drumurilor de interes local se face conform legii prin
Hotărâre a Guvernului, la propunerea autorităţii care urmează să îl preia în administrare. Care este aceasta Hotarare ? Daca nu exista atunci totul este ILEGAL !
Apropos, pe site-ul guvernului Romaniei nu exista nicio “Hotarare de Guvern” prin care drumul national DN3 pe portiunea de extindere a UAT-ului Constanta a fost transformat din drum national in drum local…”Quod erat demonstrandum !”