Sucursala Regională CF Constanța a demarat programul de reparații capitale la tunelul pietonal (460 mp) și la liniile 1,2,3 și 4 din Gara Constanța, o investiție în valoare de 10,4 milioane de lei, finanțată din fonduri de la Bugetul de Stat.
Lucrările au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu fezabilități.
Lucrările de reparații capitale sunt structurate în 3 etape de execuție astfel încât, în perioada funcționării șantierului, să fie asigurate condițiile optime de trafic și de acces la peroanele liniilor pe care se va desfășura circulația trenurilor, călătorii fiind informați permanent care sunt zonele de tranzitare a stației și de acces la liniile de garare a trenurilor prin afișarea informațiilor la casele de bilete, informare audio și afișarea de mesaje pe tabele electronice sosiri/plecări.
Lucrări de reparații capitale la tunel pietonal
- etanșarea tunelului prin injecții intra murale la extrados
- tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice
- repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5)
- placarea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înălțime de 2 m, zugrăvirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă
- placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică
- montarea benzilor de atenționare la marginea treptelor
- montarea de rigole pentru scurgerea apelor și a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5)
- montarea de instalații electrice noi
Noi facilități pentru persoanele cu dizabilități
- rampă de acces din tunel în clădirea de călători
- platforme elevatoare la fiecare scară din capătul “y”, pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane
- pictograme și marcaje de orientare și informare
- suprafețe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor și balustrade de separare a scărilor de peron
Lucrări de suprastructură
- realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii;
- înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremitățile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente
- înlocuirea șinelor tip 49 existente pe linia 1 cu șine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m
- înlocuirea șinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m
- înlocuirea șinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m
- înlocuirea șinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m
- racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60
Etape de execuție a lucrărilor, stabilite în planul de management al traficului
- Etapa I: se închide circulația feroviară pe linia 5, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricții de acces în și din tunelul pietonal
- Etapa a II-a: se închide tunelul pietonal și circulația feroviară pe liniile 3 și 4, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact
- Etapa a III-a: se închide circulația feroviară pe liniile 1 și 2, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricții de acces în și din tunelul pietonal.
Termenul de finlizare al lucrărilor este semestrul II al anului 2020
Be the first to comment