Autoritatea Navală Română a participat marți, 4 octombrie, cu doi inspectori de specialitate din cadrul MRCC, la un exercițiu alături de Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă (EMSA). Aceștia au astfel ocazia să se familiarizeze cu procedurile de la bordul navei pentru activitățile de răspuns la poluările marine.
Exercițiul s-a desfășurat pe nava Amalthia, care este în contract de tip „stand-by” cu agenția EMSA și poate fi solicitată de autoritățile competente din România în cazul în care ar fi depășită capacitatea națională de răspuns la poluările marine majore cu hidrocarburi.
Procedura prevede ca în cazul mobilizării navei Amalthia, atunci când capacitatea națională de răspuns la poluare este depășită și se solicită asistență internațională, o persoană din cadrul Centrului Maritim de Coordonare al Autorității Navale Române este desemnată să fie prezentă la bordul navei atât timp cât aceasta participă la activitățile de răspuns la poluare, pentru a asigura coordonarea cu MRCC și cu celelalte nave implicate în operațiunile de răspuns.
Nava Amalthia, ca și toate navele aflate în contract cu EMSA, are planificate exerciții operaționale trimestriale, unul dintre ele fiind cel de astăzi.
În conformitate cu HG 893/2006, pentru modificarea HG 1593/2002 privind aprobarea Planului Național de pregătire, răspuns și cooperare în caz de poluare marină cu hidrocarburi, Autoritatea Navală Română, prin Centrul Maritim de Coordonare/MRCC, coordonează Divizia pentru Operațiuni Maritime.
Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă (EMSA) are atribuții în domeniul siguranței și securității maritime, respectiv în domeniul prevenirii și combaterii poluărilor marine ce pot apare în zona de responsabilitate a Comunității Europene, poate oferi statelor membre asistență în cazul poluărilor marine majore.
Be the first to comment