Nava Geo Star a fost reținută din luna Ianuarie de autoritățile portuare române pentru condiții neconforme în bază convenției MLC 2006. După data reținerii armatorul navei a dispărut și a lăsat navă și echipajul în abandon.
ITF România alături de Sindicatul Liber al Navigatorilor au luat măsurile necesare pentru întreținerea echipajului și au inițiat la dorință echipajului, acțiunea în instanță pentru recuperarea salariilor restanțe. În paralel, inspectorul ITF a făcut demersurile necesare pentru executarea Asigurării de Securitate Financiară pe care o avea navă la o societate din Rusia, Rosgosstrakh, făcută în bază convenție MLC 2006, asigurare obligatorie începând cu data de 18 Ianuarie 2017 pentru toate navele sub orice pavilion. Arestarea navei Geo Star sub pavilion Togo și executarea Asigurării de Securitate Financiară sunt făcute în bază convenției MLC 2006, ratificată și de România în anul 2015 și aplicată corespunzător de Autoritatea Năvală Română prin PSC.
România se număra printre primele țări în care se execută Asigurarea de Securitate Financiară, și este un exemplu practic de urmat pentru toți navigatorii români care se află în situație de neplata a salariilor de peste 2 luni. De reținut că această asigurare acoperă doar 4 luni salarii și bonusuri pentru navigatorii aflați la navă, și de aceea, este bine că în momentul în care s-au acumulat 2 luni de neplata, să fie informat clubul de asigurare P&I al navei de către navigatorii în cauza și/sau, firesc, organizația sindicală din care fac parte navigatorii pentru a duce demersurile privind plată celor 4 salarii și repatrierea mai rapid către rezolvare.
Navigatorii de pe navă Geo Star nu și-au mai văzut familiile de peste un an de zile, în acest timp au trăit la bord în condiții improprii, familiile lor nu au avut niciun venit pe această perioadă, iar acum parcă nici nu le vine să creadă că vor plecă în sfârșit acasă. Echipajul, format din 8 marinari din Ucraina și 1 din Rusia a primit aproximativ 60.000 USD din totalul de 142.500 USD cât are de recuperat. Echipajul va pleca spre case în dimineața de 5 octombrie, la ora 8.30 de la dana în care se află navă acostată în Portul Agigea.
Restul de bani urmează să și primească din prețul care se va încasă din vânzarea navei Geo Star.
Be the first to comment