Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că 2 operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare și execuție lucrări de elecrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia, investiție finanțată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021 – 2030.
Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de elecrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia au depus oferte următorii 2 operatori economici:
→ Asocierea Drum Asfalt – SC Alstom Transport SA
→ Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. – Rotary Construcții Mentenanță
Valoarea estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 1.317.921.813,80 fără TVA, sursă de finanțare fiind asigurată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021 – 2030, și de la Bugetul de Stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Obiectivele specifice ale contractului sunt:
▻ electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existent, pentru creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h;
▻ dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
▻ modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, a spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonelor comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă;
▻ sistematizarea stațiilor CF;
▻ montarea elementelor de siguranță pentru călători – balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.;
▻ modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.
Obiectivele generale ale programului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia sunt:
▻ reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson și eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța;
▻ creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație și sporirea gradului de siguranță;
▻ grafic de mers cadențat;
▻ optimizarea traficului de marfă de tranzit, prin introducerea tracțiunii electrice;
▻ reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a impactului negativ asupra mediului;
▻ reducerea consumului de energie.
Be the first to comment