
Sindicatul Liber al Navigatorilor a semnalat faptul că doi marinari români sunt în pericol pe o navă aflată în portul Misurata din Libia. Se depun eforturi pentru ca autoritățile să îi repatrieze.
Potrivit reprezentanților SLN Constanța, nava NIVIN, sub pavilion Panama, iar proprietar – o firma din Panama ce se pare ca aparține unui patron sirian se afla pe 7 noiembrie, în drum către portul Misurata din Libia venind din Italia.
Nava a primit un apel/solicitare de la centrul de căutare și salvare din Italia să se apropie de o ambarcațiune probabil suspecta din zona lor de navigație. Era o ambarcațiune care încerca să ajungă în Italia cu 90 de emigranți la bord. Aceștia au fost salvați și au urcat pe nava Nivin care se îndrepta către Libia. Când și-au dat seama că sunt în Libya și nu în Italia, emigranții au început să devină agresivi.
Când au ajuns în portul Misurata, autoritățile nu au lăsat imigranții să coboare de pe navă.
„Acum situația este complicată. Nava nu are unde sa plece, este cu echipaj la bord și cu încă 90 de persoane considerate pasageri clandestini. Printre membrii echipajului sunt și doi ofițeri români, plecați prin firma Marina Crewing din Constanța. Cei doi sunt blocați practic a bord. Familiile dar și noi, cu toții suntem îngrijorați de soarta celor doi ofițeri români. Am apelat la Ministerul Afacerilor Externe care, prin autoritatea pe care o are, să încerce să îi repatrieze pe cei doi navigatori români din Libya. Credem ca responsabil cu plata repatrierii, pe lângă armator, este și agentul de crewing. Cei doi navigatori au ajuns practic – fără voia lor, într-o situație aproape fără ieșire. Aceștia nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor“, a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul SLN Constanța.
Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage încă o dată atenția asupra pericolelor în care pot fi implicați navigatorii români trimiși la muncă de unele agenții de crewing, autorizate de ANR, pe nave care nu respectă anumite criterii privind condițiile de muncă și viața și nu sunt acoperite de contracte colective de munca standard – naționale sau tip ITF. SLN oferă informații gratuite și sfaturi profesionale tuturor navigatorilor în privința condițiilor de muncă de la navele unde urmează să fie angajați în speranța că astfel de situații să fie evitate.
Be the first to comment