Direcția Generală Evidența Populației Constanța, despre divorțul pe cale administrativă

Direcția Generală Evidența Persoanelor Constanța

Ofiţerul de stare civilă constată desfacerea căsătoriei, prin divorţ pe cale administrativă, dacă soţii sunt de acord cu divorţul şi nu au copii minori, născuţi din căsătorie sau adoptaţi, a anunțat Direcția Generală Evidența Populației Constanța.

Cererea de divorţ pe cale administrativă se face în scris, se depune şi se semnează personal de către ambii soţi, în faţa ofiţerului de stare civilă delegat de la primăria care are în păstrare actul de căsătorie sau pe raza căreia se află ultima locuinţă comună a soţilor

În cererea de divorţ fiecare dintre soţi declară pe propria răspundere că:

este de acord cu desfacerea căsătoriei;

nu are copii minori cu celălalt soţ, născuţi din căsătorie sau adoptaţi împreună cu acesta;

nu este pus sub interdicţie;

nu a mai solicitat altor autorităţi desfacerea căsătoriei.

adresa ultimei locuinţe comune;

numele pe care fiecare sau, după caz, numai unul dintre aceştia urmează să îl poarte după desfacerea căsătoriei.

La depunerea cererii de divorţ, ofiţerul de stare civilă delegat solicită soţilor următoarele documente:

certificatele de naştere şi căsătorie ale soţilor, în original şi în copie;

documentele cu care se face dovada identităţii, în original şi copie.

În cazul persoanelor care nu cunosc limba română, depunerea cererii de divorţ se face în prezenţa unui interpret şi traducător autorizat, iar în cazul persoanelor cu handicap auditiv sau surdocecitate, a unui interpret autorizat al limbajului mimico- gestual ori al limbajului specific persoanelor cu surdocecitate, încheindu-se în acest sens un proces-verbal.

Ofiţerul de stare civilă delegat înregistrează cererea de divorţ în ziua în care a fost primită şi acordă soţilor un termen de 30 de zile calendaristice, calculate de la data depunerii cererii, pentru eventuala retragere a acesteia.

La expirarea termenului de 30 de zile calendaristice, ofiţerul de stare civilă delegat verifică dacă soţii stăruie să divorţeze şi dacă, în acest sens, consimţământul lor este liber şi neviciat, solicitând soţilor o declaraţie.

Dacă soţii nu se prezintă împreună, după termenul prevăzut dosarul de divorţ se clasează, La fel și în următoarele cazuri:

dacă ambii soţi sau numai unul dintre aceştia înţeleg/înţelege să renunţe la divorţ;

dacă, înainte de finalizarea procedurii de divorţ, unul dintre soţi este pus sub interdicţie;

dacă, înainte de finalizarea procedurii de divorţ, intervine naşterea unui copil;

dacă, înainte de finalizarea procedurii de divorţ, unul dintre soţi a decedat, căsătoria încetând prin deces.

Termenul de valabilitate al cărților de identitate

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este, după cum urmează:

– 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;

– 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;

– începând cu data de 02.08.2021, persoanele cu vârsta peste 25 ani, vor avea înscris pe actul de identitate, termenul de valabilitate 03.08.2031, conform dispozițiilor art.5 alin.(1) din Regulamentul (UE) nr. 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019, privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a documentelor de ședere eliberate cetățenilor Uniunii și membrilor de familie ai acestora care își exercită dreptul la liberă circulație.

Ca urmare, cărțile de identitate actuale, emise până la data aplicării Regulamentului, sunt vizate de perioada standard de eliminare treptată enunțată la art. 5, alin. (1), adică acestea sunt acceptate ca documente de călătorie până la data expirării dar nu mai târziu de 3 august 2031.

Pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate este de 1 an.

Cartea de identitate provizorie se eliberează atunci când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare eliberării cărţii de identitate şi în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.

În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, cetăţenii români sunt obligaţi să solicite eliberarea actului de identitate.

La expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, cu cel mult 180 de zile, dar nu mai puţin de 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*