Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Constanța comunică noile măsuri speciale pentru prevenirea răspândirii noului Coronavirus

Acte eliberate de autorități. FOTO CTnews.ro

În contextul social actual privind prioritatea prevenirii și limitării răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus, pentru limitarea contactului direct între angajații Serviciilor Publice Locale de Evidență a Persoanelor din județul Constanța și cetățeni, precum și pentru a evita aglomerarea și contactul direct între persoane în sălile de așteptare sau la ghișeele unice, până la încetarea stării de urgență, s-au dispus o serie de măsuri.

Astfel, potrivit Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Constanța, la toate sediile S.P.C.L.E.P.- urilor din județ:

  • se suspendă depunerea la toate sediile SPCLEP-urilor din județ, a cererilor privind eliberarea actelor de identitate și de înscriere a mențiunii privind stabilirea reședinței, cu excepția cazurilor deosebite: motive medicale, pierdere, furt sau distrugere.
  • primirea și eliberarea documentelor de către S.P.C.L.E.P.-urile din județul Constanța, pentru cazurile deosebite, pe toată perioada stării de urgență, se va realiza exclusiv cu programare prealabilă (telefon, email).
  • în conformitate cu art. 14 , Anexa 1 a Decretului 195/2020 și art. 33^2 alin.(1) din OUG nr.34/2020 s-a stabilit ca ”Valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice se menține pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgență, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestor stări”.

În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare locale de evidența a persoanelor, respectiv cărțile de identitate, cărțile de identitate provizorii și mențiunile de stabilire a reședinței, care expiră în perioada stării de urgență, vor fi considerate valabile pe întreg teritoriul României pe toată perioada stării de urgență, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.

În conformitate cu prevederile art.1 din Ordonanța Militară nr.3/24.03.2020, care reglementează în mod clar și fără echivoc cazurile pentru care cetățenii pot circula în afara locuinței/gospodăriei, cerererile pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării termenului de valabilitate, indiferent dacă au expirat în timpul stării de urgență sau anterior acestei perioade, vor fi primite de către serviciile publice comunitare locale de evidența a persoanelor , după încetarea stării de urgență.

Se solicită tuturor persoanelor care sunt programate să respecte ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiul destinat lucrului cu publicul.

Datele de contact pentru programări la SPCLEP-urile din județul Constanța le regăsiți AICI.

În contextul publicării în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 212/16.03.2020 a Decretului 195/2020;

În vederea limitării contactului ofițerului de stare civilă competent cu persoanele îndreptățite să solicite înregistrarea actelor de căsătorie și deces;

Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a propus la recomandarea DEPABD o procedură de înregistrare a actului de deces, valabilă în perioada instituirii stării de urgență.

Astfel medicul sau persoana desemnată de la nivelul unității medicale vă transmite documentele necesare înregistrării decesului, primăriei competente să înregistreze decesul prin poșta electronică securizată. După înregistrarea actului de deces, ofițerul de stare civilă va transmite, tot prin poșta electronică, adeverința de înhumare, necesară înmormântării persoanelor decedate.

Documentele originale vor fi transmise în termen de 30 de zile de la data încetării stării de urgență.

De asemenea s-au propus măsuri privind transmiterea pe cale poștei electronice securizate a declarației de căsătorie, precum și reducerea numărului de persoane prezente la oficierea căsătoriei.

Aceste recomandări au fost transmise de către DGEP Constanța, DSP, CJAS, SML cât și tuturor oficiilor de stare civilă din cadrul primăriilor localităților județului Constanța.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*