Primăria Peștera începe anul cu dreptul și pătrunde în era digitalizării cu o serie de achiziții menită să eficientizeze munca angajaților și să îmbunătățească, totodată, calitatea serviciilor și interacțiunilor dintre cetățeni și funcționarii publici.
În urma unei achiziții publice directe efectuate la finalul anului trecut, primăria condusă de Nicoleta Vrabie a primit, la începutul lunii ianuarie 2024, 15 unități de calcul noi, de generație actuală, cu sisteme de operare și capacități de memorie îndeajuns de bune pentru a îndeplini condițiile de sustenabilitate în ceea ce privește astfel de dotări făcute din fonduri publice. La noile calculatoare și laptop-uri de adaugă și un set de imprimante performante, achiziționat tot cu scopul de a eficientiza munca din administrație.
Implementarea proiectului încheiat pe PNRR este cât se poate de benefică, afirmă primarul Nicoleta Vrabie, pentru CTnews, având în vedere că angajații din compartimente cheie, precum contabilitatea sau cadastrul erau nevoiți să opereze sisteme vechi de mai bine de 15 ani. Astfel, vechile computere nu mai erau compatibile cu noile softuri necesare pentru soluționarea treburilor administrației, fapt care determina scăderea vizibilă a randamentului respectivelor compartimente.
„Pe parcurs, în mandatul fostului primar, s-au mai achiziționat două-trei calculatoare all-in-one, de nevoie, de urgență au fost făcute aceste achiziții. Acum ne-am dotat cu două calculatoare performante, pe unul îl va folosi colegul nostru de la Urbanism. Mai avem și alte 13 calculatoare all-in-one de o capacitate mai mică, dar de generație actuală, cu touch screen. La acestea se adaugă două imprimante multifuncționale color mari, cu scanner și posibilitate de listare și copiere A3, încă trei multifuncționale color pentru dimensiunea A4 și alte patru sau cinci imprimante clasice. Deci avem 15 calculatoare noi-nouțe, patru laptopuri, care ne sunt necesare mai ales la compartimentele de apărare, stare civilă”, a explicat primarul.
Astfel s-a ajuns ca toți angajații primăriei Peștera să aibă acces la câte un calculator sau laptop nou. Proiectul care duce la modernizarea serviciilor pe care le oferă angajații din Primăria Peștera a fost semnat în februarie 2023. Achiziția, cu bani alocați prin Programul Național de Redresare și Reziliență, a fost făcută în luna decembrie, astfel că unitățile de calcul și imprimantele au ajuns la Peștera în cea de-a doua săptămână a lunii ianuarie 2024.
Din spusele primarului Nicoleta Vrabie, următorul pas este ca noile calculatoare să fie configurate cu programele și aplicațiile necesare activităților de administrație publică locală, securizate împotriva atacurilor cibernetice și virușilor informatici, iar în cel mai mai scurt timp să devină operaționale în beneficiul comunității.
„Cu siguranță că o astfel de investiție era absolut necesară – subliniază primarul. Așa cum vă spuneam, aveam calculatoare, cum este cel de la Contabilitate, de dinainte de 2008 și care a fost donat în urma unei înfrățiri între comuna Peștera și o localitate din Italia. Iar pentru că Serviciul de Contabilitate lucra pe un anume program, nu s-a putut renunța, pentru mult timp, la acea unitate de calcul. Îl mai avem pe colegul care lucrează pe Legea 17, cu vânzările de terenuri, calculatorul lui avea o capacitate așa de redusă, încât nu i-a putut fi instalat programul de care avea nevoie să își desfășoare în bune condiții activitatea”, a mai mărturisit primarul comunei Peștera, pentru CTnews.
Toate aceste incoveniente nu se vor mai regăsi în birourile Primăriei Peștera. Proiectul de finanțare pentru digitalizarea serviciilor din instituția publică se ridică la suma de 1.902. 506, 88 lei, adică aproape două milioane de lei destinate eficientizării tehnologiei informatice folosite pentru a îmbunătăți viața cetățenilor. Început în primele luni ale anului 2023, proiectul se află în implementare până în iulie anul acesta.
Be the first to comment