Primarul Constanței, Decebal Făgădău îi critica pe șoferii CT BUS care au îndrăznit să nesocotească banii constănțenilor și au refuzat să iasă pe traseu într-o vineri de decembrie. Edilul i-a amenințat cu dosare penale pe toți cei care au avut tupeul să-și ceară prime de Crăciun.
175.000 lei – la atât se ridică suma aproximativă pe care CT BUS ar fi dat-o tuturor celor 350 angajați. Asta înseamnă că omul care conduce un autobuz, indiferent de anotimp voia să primească 500 lei înainte de Crăciun, iar Primăria a refuzat.
Poate că pare o sumă mare pentru o companie de stat și mulți constănțeni nu ar fi de acord ca din bugetul local să dispară 175.000 lei pentru primele angajaților CT BUS. Dar dacă 175.000 lei e o sumă mare, cum este aceea de 279.000 lei – bani pe care CT BUS vrea să îi cheluie pentru publicitatea în bloguri (da, în bloguri!), la TV, Radio și în ziare chiar în an electoral.
Iată documentele oficiale.
Publicitate în an electoral, din banii constănțenilor
Cu doar 2 săptămâni înainte de greva spontană a angajaților CT BUS, compania lansa documentația pentru o achiziție publică cel puțin neobișnuită.
De ce este neobișnuită? Pe de o parte pentru că nici CT BUS și nici fostul RATC nu a avut până acum asemenea bugete pentru publicitate. Mai ciudat este faptul că în cerințe este specificat clar fapul că bugetul trebuie să ajungă și la bloggeri, adică la acei puști care scriu și ei pe un site părerile personale, fără să fie ghidați de o deontologie profesională specifică jurnaliștilor.
Documentația a fost întocmită de inginerul Bogdan-Liviu Holban și este contrasemnată de șefa biroului de marketing a CT BUS, Nina Popescu. Totul poartă avizul directorului General al CT BUS, Nicolae – Bogdan Niță.
CT BUS vrea publicitate fix în an electoral, pe o perioadă de 12 luni. Publicul țintă al acestor campanii este format din cetățenii orașului Constanța, iar impactul urmărit este legat de informarea și diseminarea anunțurilor de interes public – adică al comunicatelor care sunt oricum preluate de toată mass-media locală pentru că sunt, așa cum le spune numele – de interes public.
Ce fel de reclamă vrea să plătească CT BUS
Compania de transport din Constanța caută ziare cu ediție print sau online și cu punct de lucru în municipiul Constanța. Posturile de radio nu sunt nici ele evitate. Spoturi radio de 30 până la 90 secunde și emisiuni de promovare sunt pe gustul conducerii CT BUS.
Atunci când vine vorba de televiziuni, compania vrea să aibă în portofoliu spoturi TV și spații de emisie în timpul jurnalelor de știri locale.
Ziarele online reprezintă următoarea categorie de care e interesată CT BUS, iar aici bannerele și anunțurile de interes public au întâietate. Ciudat este că în caietul de sarcini este specificată clar necesitatea contractării unor bloguri locale.
În momentul în care o Agenție Media locală a cerut telefonic detalii despre toate aceste achiziții care sunt foarte vag explicate în caietul de sarcini, reprezentanții CT BUS nu au oferit detalii de natură să limpezească informațiile.
Suma totală a acestui contract – pentru cele 12 luni cât este în vigoare – ajunge la 279.000 lei – cu 104.000 lei mai mult decât primele cerute de șoferii CT BUS. Dar nimeni nu spune faptul că suma totală nu trebuie împărțită în mod egal. Cei 279.000 includ și TVA-ul.
Așa că CT BUS nu cheltuie 23.250 lei în fiecare lună, ci poate să aloce o mare parte din această sumă înaintea sezonului estival și, total întâmplător, înaintea alegerilor locale pentru funcția de Primar.
Alte achiziții costisitoare ale CT BUS SA
Compania de transport în comun din Constanța a fost foarte darnică în luna decembrie cu achizițiile publice. Alți 216.000 lei au plecat pe un proiect prin care CT BUS își cumpăra servere și accesorii pentru acestea.
1 Trackback / Pingback