Dacă nu știi detalii tehnice despre MINI în general, când o vezi pe șosea ai tendința să spui: „ce mașinuță drăguță“, numai că “mașinuța” respectivă poate ascunde sub capotăun motor de 2 L ce dezvoltă 170 CP care te lipesc de scaun atunci când aruncă acul vitezometrului de la 0 la 100 km/h în doar 6,8 secunde. Poate fi o mașină pentru un tânăr, sau pentru o familie, spațiul interior fiind diferit de la un model la altul şi cu foarte multă personalitate. Bordul îmbină și el elementele clasice cu cele de ultimă generație: regăsești butoane in stil retro, cromate, dar care ascund funcții dintre cele mai moderne.
MINI cu 3 uși, MINI Coupe, MINI Countryman, MINI John Cooper Works și celelalte modele au ajuns zilele acestea la Constanța în cadrul unei caravane inedite. Autoturismele au fost admirate și testate la dealerul Bavaria Motors, de pe Drumul Național 2A, lângă orașul Ovidiu.
Călătoria a pornit de la Bavaria Motors și a mers către Mihail Kogălniceanu. Ulterior, drumul ne-a dus către localitatea constănțeană Cuza Vodă, a trecut pe lângă Medgidia și a ajuns la Cernavodă. Șoferii au facut schimb de mașini de mai multe ori, dar vedeta dorită de toți a fost cu siguranță un MINI John Cooper Works, decapotabil, cel mai puternic model al mărcii, echipat cu un motor de 231 CP..
Destinația finală a fost Crama Rasova – locul cu cea mai frumoasă priveliște asupra podului construit de Anghel Saligny, dar și zona de unde poți să vezi cel mai bine Dunărea, viile de la Rasova și Canalul Dunăre Marea Neagră.
Pasagerii din autoturisme au savurat un vin rece, iar restul s-au bucurat de o rețetă specială cu scoici.
MINI – mașina de familie care poate să fie și sport
Turul a fost organizat de Bavaria Motors, cu sprijinul Automobile Bavaria Bucuresti. Am fost și noi curioși ce are un MINI și nu au celelalte mașini.
“MINI este o mașină cu personalitate și cu o adevărată istorie în spate. Este o istorie inceputa încă din 1959. Marca a devenit cunoscută prin trofeele câştigate la raliul de la Monte Carlo, în anii 60-70. Este o mașină foarte prietenoasă, clienții MINI chiar ataşându-se de ea şi dându-I nume, profitând din plin de opţiunile numeroase de personalizeare. De aceea, mulţi se îndrăgostesc de ea şi renunță foarte greu la un astfel de autoturism.”, a mărturisit Daniel Negrescu, Sales Consultant MINI Automobile Bavaria.
Autoturismele MINI vin din fabrică cu diferite tipuri de echipare și motorizări. MINI este considerată o marcă premium, așa că poate fi personalizată suplimentar, în feluri cât mai spectaculoase.
“Motorizarea de început ar fi un MINI One, cu motor pe benzină, 102 CP și 1200 CC şi se termină cu John Cooper Works, cu motor de doi litri, 231 de cai putere, pe anumite modele. Fac acum referire la modelul clasic de MINI, minim trei uși. Mai există și varianta pe Diesel, MINI One Diesel și se termină cu un MINI Cooper SD de 170 de cai putere. Dar această variantă nu are un succes atât de mare pe piața din România, MINI fiind prin definiție, de la bun început, o marcă cu motoare pe benzină. La toate celelalte modele, motorizarea Diesel este cea căutată. Motorizările Diesel sunt de 150 de cai putere, până la 190 de cai putere”, a explicat Daniel Negrescu pentru Constanța NEWS.
Marele avantaj al unui MINI este că poate fi atât o mașină de familie cât și una pentru cei care îşi doresc o experienţă individuală a “go-kart feeling-ului” pentru care marca este renumită.
“Odată cu re-apariția modelului Clubman, MINI capătă şi un plus de utilitate şi funţionalitate. Este o mașină mai mare, mai lină și nu atât de rigidă şi sportivă. Dar şi pentru acest model, dacă se doreste într-adevăr o mașină sportivă, puteți alege motorizarea Cooper S sau John Cooper Works”, a mai spus Daniel Negrescu.
Urmăriți, mai jos, video reportajul realizat de echipa Constanța NEWS.
Be the first to comment