Avem o țară frumoasă. Păcat că nu e promovată suficient!

Adrian Boioglu - editorial
Adrian Boioglu - editorial

Am fost la Târgul de Turism al României și am avut ocazia să compar stand-urile diferitelor organizații, Primării sau Asociații de Promovare Turistică și cele din afară.

Bulgaria avea un stand impunător. Îl vedeai din orice colț al Romexpo. Imaginile spectaculoase ajungeau până la tavan. Același lucru pot să-l spun despre Turcia – spații largi, frumos colorate care te îmbie la relaxare.

La polul opus erau anumite primării din vechile stațiuni turistice românești. Sunt convins că nu este vorba de un dezinteres. Cei care nu au vrut să se promoveze nu au venit. Doar că multe dintre locațiile de acolo meritau să fie mai luminoase și mai frumoase.

Am văzut stand-uri în care găseai câte un teanc de pliante, un afiș pe perete și cam atât. Sunt atât de mulți tineri cu talent la design care le puteau face un logo frumos, câteva imagini care să atragă turistul și un video care să ruleze pe un ecran. Îmi e greu să cred că nu există resurse și pentru promovare. Când ai o zona turistică, fie la mare, la munte sau într-o zonă apropiată de Dunăre, poți oricând să aplici pentru programe internaționale, poți să câștigi concursuri sau pur și simplu să apelezi la mass-media pentru a promova facilitățile oferite.

În România există Asociații de Promovare Turistică, ONG-uri care lucrează cu administrația locală, dar și mari patroni de complexuri hoteliere sau resort-uri. Sunt convins că toți aceștia pot să lucreze mult mai bine împreună. Este cu atâtmai dificil să promovezi o pensiune frumoasă din Deltă sau de la munte dacă turistul ajunge foarte greu la tine.

Oamenii de turism, dar și cei din Administrația Locală au ocazia să profite de răspândirea mijloacelor de informare, a tot ceea ce înseamnă online și să-și promoveze toate aceste lucruri frumoase. Unii au înțeles asta și au intrat în 2017 cu dreptul. Alții stau și acum într-un stand de la Tîrgul de Turism, cu 20 pliante în față și se spera ca turiștii să le calce pragul.

Și nu, NU sunt de acord cu mentalități de genul: “Lasă să facă Primăria drumurile și apoi să meargă să se promoveze!” Păi dacă nu promovezi zona, nu vin turiști. Și dacă nu vin turiști, nu vei avea nici bani de drumuri sau de alte investiții.

Știu că ne batem cu stand-ul uriaș al Bulgariei, dar de anul acesta avem și noi un Minister al Turismului care are ocazia să demonstreze că România știe să se promoveze în afară. Între hotare, putem să ne promovăm și noi.

Vreau să închei într-o notă pozitivă și să amintesc faptul că există și oameni de turism care fac lucrurile să se miște. Îi vezi în fiecare săptămână în paginile “Constanța NEWS”, la TV sau în online-ul românesc. Ei sunt cei care au înțeles că turistul nu mai este interesat de un pliant, ci vrea să vadă conținut video și să vină, prin intermediul imaginilor, într-o călătorie imaginară înainte să cumpere biletul pentru următoarea sa vacanță.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*