În 11 unități de învățământ din județul Constanța se desfășoară vineri, 4 martie, etapa județeană a Concursului Național de Matematică pentru clasele a IV-a – a VIII-a Olimpiada Satelor din România, etapă organizată de către Inspectoratul Școlar Județean Constanța.
La această competiție participă un număr de 298 de elevi din județ, după cum urmează:
- 47 nivel primar;
- 251 nivel gimnazial.
Olimpiada Satelor din România se va desfășura cu participare fizică, respectându-se toate măsurile de prevenire a îmbolnăvirii cu SARS-COV-2. Subiectele respectă bibliografia recomandată la nivel național de către Ministerul Educației și se încadrează în programa de olimpiadă pentru disciplina matematică.
Unitățile de învățământ care vor fi centre de concurs sunt Liceul Tehnologic Liceul Tehnologic Nicolae Dumitrescu din Cumpăna, Școala Gimnazială nr. 1 din Tuzla, Școala Gimnazială nr. 1 din Limanu, Școala Gimnazială nr. 1 din Peștera, Școala Gimnazială nr. 1 din Rasova, Școala Gimnazială nr. 1 din Valu lui Traian, Liceul Cobadin, Școala Gimnazială „Poet Ovidiu” din Ovidiu, Școala Gimnazială „Gheorghe Lazăr” din Corbu, Liceul Regele Carol I din Ostrov și Liceul Tehnologic Crucea.
Proba scrisă poate fi de tip test-grilă, cu un număr de 15 – 20 de itemi cu alegere multiplă, cu câte patru variante de răspuns, dintre care o singură variantă este corectă. Pentru fiecare item se acordă 0 puncte în cazul alegerii unei variante incorecte, respectiv un punct, în cazul alegerii variantei corecte. Nu se acordă puncte din oficiu. Punctajul final al lucrării este reprezentat de suma punctelor acordate itemilor corect rezolvați.
Un elev se poate califica la etapa imediat superioară a concursului numai dacă a obținut la etapa curentă cel puțin 40 la sută din punctajul maxim posibil care se poate acorda lucrării: 28 de puncte în condițiile probei specifice formate din patru probleme, la care punctajul maximum pe problemă este de șapte puncte, respectiv 15 – 20 de puncte (în funcție de numărul de probleme), în cazul instrumentului de evaluare de tip test-grilă cu itemi cu alegere multiplă).
În caz de egalitate, pentru stabilirea lotului național, elevii vor susține o probă scrisă de baraj care va conține patru probleme, probă la care punctajul maximum pe problemă este de șapte puncte.
Numărul de locuri alocat de către Ministerul Educației fiecărui inspectorat școlar județean este de cinci, câte unul pentru fiecare clasă.
Be the first to comment