CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a semnat, vineri, 14 octombrie, contractul de finanțare a proiectului „Asigurarea condițiilor electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing)“ – E-COLD. Proiectul are o valoare de 18,8 milioane euro (cu TVA) și este finanțat din fonduri europene prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) în proporție de 82,6 la sută, diferența fiind acoperită de la bugetul de stat.
Proiectul cuprinde realizarea lucrărilor pentru instalarea tehnologiei cold-ironing pentru 10 dane din Portul Constanța, în vederea asigurării condițiilor pentru alimentarea cu energie a tuturor tipurilor de nave la țărm (croazieră, RO-RO, feribot, nave multifuncționale, nave marfă vrac, nave – tanc, etc.), indiferent de dimensiune, tensiune de alimentare, frecvență și spor de putere solicitat. Perioada de implementare a proiectului este de 36 luni. Prin realizarea acestei investiții, instalațiile existente vor fi aduse la o stare de funcționare performantă, respectarea standardelor și a normativelor tehnice specifice referitoare la siguranța în exploatare, în condiții de eficiență energetică sporită.
Principalele beneficii rezultate din realizarea acestui proiect sunt:
- Reducerea nivelului de zgomot, reducerea emisiilor dăunătoare, precum și reducerea emisiilor de dioxid de carbon în zona portuară, dar și în zona comercială aflată în imediata apropiere a portului;
- Reducerea vibrațiilor pentru condiții mai confortabile pentru pasagerii aflați la bordul navelor de croazieră;
- Creează noi oportunități de afaceri pentru toate părțile implicate: reducerea costurilor de funcționare a navelor și furnizarea de servicii suplimentare în porturi;
- Cererea suplimentară de energie creează oportunități de echilibrare locală a rețelelor de electricitate;
- Conectarea navelor la resurse de energie regenerabilă, energie eoliană și energie solară, permite reducerea suplimentară a emisiilor.
Tehnologia cold-ironing permite furnizarea energiei electrice de la mal unei nave aflate la dană, în timp ce motoarele sale principale și auxiliare sunt oprite.
Be the first to comment