APMC a finalizat proiectul „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”

APMC a finalizat proiectul „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța” FOTO APMC

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a finalizat proiectul de investiții „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”, început în anul 2018. Lucrările s-au executat în cadrul contractului de finanțare nr.17/31.08.2018.

Proiectul a fost realizat prin execuția a două obiective:

Obiectivul 1 – Dragaje – au fost prevăzute 17 zone pentru a aduce adâncimile la cota de proiectare pe o suprafață de 1.815.655,80 mp.

S-au realizat lucrări de dragaj de adâncire la șenalul de acces către portul de lucru și la bazinul portului de lucru propriu-zis (de la -7 metri la -9 metri) pe o suprafață de 371.456,20 mp. Recepția la terminarea lucrărilor la acest obiectiv s-a realizat la data de 04.12.2020

Obiectivul 2 – Lucrări aferente cheurilor din Portul de Lucru.

Recepția la terminarea lucrărilor la Obiectivul 2 – Lucrări aferente cheurilor din Portul de Lucru, a avut loc pe data de 11 octombrie 2021, cu aceasta finalizându-se toate lucrările proiectului.

Lucrările au fost executate de Asocierea SC CONSAL TRADE SRL & Impresa Di Costruzioni Ing. E Mantovani SPA.

Valoarea finală a lucrărilor de execuție pentru Obiectivul 2 este de 47.888.806,44 lei (fără TVA), valoare care conține și organizarea de șantier.

S-au finalizat astfel lucrările de consolidare a cheului în lungime de 1250m, respectiv lucrări de dragaj de adâncire de la -7.00m la -9.00m.

A fost realizată extinderea spre apă a cheurilor existente (pe o lungime de 1.250 metri liniari) prin executarea unei estacade fundată pe un rând de coloane de beton armat, care să creeze noul front de acostare a navelor cu capacitate sporită.

Durata de garanție a lucrărilor este de 36 luni.

Obiectivul principal urmărit de CN APM SA Constanța este îmbunătățirea condițiilor de navigație în interiorul portului Constanța, prin dezvoltarea infrastructurii.

Prin finalizarea acestei investiții, se îmbunătățesc considerabil condițiile oferite de portul Constanța în comparație cu celelalte porturi din bazinul Mării Negre, ceea ce poate duce la o creștere considerabilă a traficului de mărfuri realizat cu nave de capacitate mare.

Proiectul „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța” este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul – Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală.

Valoarea contractului de finanțare este de 227.834 mii lei (cu TVA), din care: 85% rata de finanțare UE și 15% contribuție de la Bugetul de Stat.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*