Comisarii Gărzii Naţionale de Mediu Constanța au amendat două societăţi de construcţii care realizează lucrări pentru Primăria Constanța, pe bulevardul Ferdinand și pe Șoseaua Mangaliei, în cadrul proiectelor privind îmbunătățirea mobilității urbane în municipiul Constanta.
„Pe porțiunile de străzi verificate, spațiile de lucru nu erau umectate și măturate, materialele pulverulente fiind antrenate eolian în atmosferă, provocând disconfort în zonele rezidențiale. Firmele de construcţii nu au luat măsuri tehnice și organizatorice pentru limitarea emisiilor de poluanți în atmosfera, pe timpul derulării lucrărilor”, au transmis comisarii de Mediu din Constanța.
Totodată, s-a constatat că, prin lucrările efectuate, au fost provocate vătămări ale arborilor plantați pe aliniamentele stradale, fiind secționate rădăcinile de la nivelul solului, și vătămări ale trunchiurilor copacilor.
Cei doi constructori au fost sancționați cu amenzi maxime prevăzute de Legea 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător și de Legea 24/2007 privind administrarea spațiilor verzi. S-au aplicat, astfel, patru sancțiuni contravenţionale în valoare totală de 40.000 de lei.
Reamintim că în urma cu trei săptămâni, comisarii au sancționat o altă firmă de construcţii pentru degajările de praf în atmosferă pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, în zona City Park Mall, atrăgând atenția asupra obligațiilor legale ce revin constructorilor cu privire la protecția mediului înconjurător.
Pe strada Cuza Voda se intampla acelasi lucru iar Garda de Mediu ar trebui sa se auto-sesizeze. Toata magistrala noua a RAJA montata anul trecut a fost acoperita fara a fi conectata la trecerea cu strazile perpendiculare iar firma care lucreaza acum a descoperit iar pentru a o schimba deoarece pierde presiunea. Pe langa jobul inutil si pierderile de materiale, tot pamantul scos este lasat atat pe strada cat si la peretii caselor. Nisipul si praful creeaza o poluare inimaginabila, departe de orice norma in vigoare. Oare DNA-ul nu ar trebui sa verifice cine a receptionat anul trecut lucrarea si a permis acoperirea acestor fragmente de magistrala?