La fiecare început de an primim, noi, jurnaliștii, câteva zeci de emailuri. De fiecare dată e la fel: ți se trimite un formular scris în Word și câțiva pași pe care trebuie să-i urmezi pentru fiecare jurnalist din redacție pe care îl vrei înregistrat / acreditat la acea instituție.
Și aici intră și Inspectoratele Județene de Poliție, Prefecturi, Ministere, Consilii Județene, Primării, instituții sau direcții subordonate celor de mai sus.
Formularele nu sunt aceleași peste tot. Unii au uitat să respecte GDPR și ne cer CNP, Serie și număr de buletin. Alții sunt mai catolici decât Papa și vor să vadă nu doar “o copie a legitimației de jurnalist vizată la zi”, ci și o poză recentă, adresa de acasă, a redacției și numărul de Fax de la Redacție. Da, în 2019, există instituții care vor să știe numărul de FAX. Prin 2003, poate că înțelegeam asta, dar în 2019 nu mai înțeleg.
Formularele se încheie, invariabil, cu locul pentru semnatură și ștampilă. Vrei să semnezi electronic? Nu se poate!
După ce trimiți formularele pentru fiecare om din Redacție aștepți 2-3 săptămâni până când una-două persoane le verifică, întocmesc foile de acreditare, le printează, le dau la semnat și ștampilat și apoi le scanează pentru a le retrimite pe email.
Procedura se repetă, la unele instituții, și la evenimente. Cu alte cuvinte, degeaba ești acreditat la MApN sau la Forțele Navale Române. De Ziua Marinei trebuie să trimiți o cerere de acreditare specială pentru acea ocazie.
În urmă cu doi ani, au fost câteva instituții care și-au făcut site și au pus acolo formularul. Îl completai online și… neeee, să nu crezi că dădeai Submit și atât. În niciun caz! După ce îl completai, trebuia imprimat, semnat, ștampilat și trimis prin email.
Aceeași pierdere de timp generată de niște minți înguste sau de niște funcționari cu ochelari de cal. E nevoie să mai spun că mai vine câte o cerere din asta de la Primăria Constanța unde limita de acreditare este doar pentru 2 persoane din fiecare redacție? Și fără acreditare nu poți să participi la evenimentele Primăriei. Care evenimente sunt oricum publice!
Rezultatul? Timp pierdut, maculatură inutilă și totul se repetă în fiecare an. Speram că am intrat în 2019 și am învățat ceva. Nope! Azi, în prima zi de lucru a anului, au venit deja 6 emailuri cu cereri de acreditare.
PS: Ca să nu ziceți că nu vă ofer și soluția, uite așa văd eu rezolvarea problemei:
Fiecare redacție trimite o listă cu numele, prenumele și numărul legitimației jurnaliștilor. Pot să fie 2 sau 20. S-a schimbat ceva în luna august și 3 dintre jurnaliști nu mai lucrează acolo sau au angajat alți patru? Redacție retrimite lista. Răspunsul Inspectoratului de Poliție sau al Primăriei nu trebuie să fie unul semnat și ștampilat. E de ajuns dacă pun pe site lista actualizată cu jurnaliștii acreditați.
PS 2: Mă scuzați acum, dar până am scris acest editorial au mai venit încă două emailuri cu cereri de acreditare.
1 Trackback / Pingback