CFR anunță deschiderea ofertelor la licitația pentru etapa a treia a modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța

Șinele vechi de cale ferată din Portul Constanța. FOTO: CFR Infrastructură

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că azi, 10 martie 2025, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiţii: „Modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”

În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:

– PORR CONSTRUCT

– ⁠Asocierea ARCADA COMPANY (Ofertant lider) și Alstom Transport S.A (Ofertant asociat)

– ⁠Asocierea BAWI CONSTRUCTION (Ofertant lider) și SWIETELSKY CONSTRUCT S.R.L. (Ofertant asociat)

Valoarea financiară estimată a contractului este de 619.509.527,76 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, AXA 3 – Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată, precum și din Titlul de cheltuială 56 – Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare/56.48 – Programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.

Durata de implementare a contractului, de la data Ordinului de începere este de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuția lucrărilor.

În Etapa III sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:

Port Constanța Sud

– Stația Agigea Sud (inclusiv linia de legătura între Agigea Ecluză și Agigea Sud)

– ⁠Linia 813B – linia existentă de legătură între Agigea Ecluză și Port Constanța Ferry Boat

– ⁠Port Constanța Ferry Boat

Zona de interes din afara portului

– CMT Constanța

Principalele beneficii așteptate prin implementarea proiectului de investiții „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța” sunt:

– Creșterea calității transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;

– ⁠Accesibilitatea și conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T;

– ⁠Facilitarea unui nivel optim de integrare și interoperabilitate între diferitele moduri de transport la punctul de plecare / încheiere al coridorului rețelei de bază Rin-Dunăre;

– ⁠Eliminarea blocajelor de pe această secțiune;

– ⁠Îmbunătățirea și menținerea calității infrastructurii în ceea ce privește siguranța, securitatea, eficiența;

– ⁠Sprijinirea difuzării modale prin încurajarea utilizării transportului feroviar;

– ⁠Sprijinirea economiei naționale;

– ⁠Posibila atragere a noilor investitori în zona respectivă, îmbunătățind astfel piața locală/ regională a forței de muncă.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*