OMD Mamaia-Constanța a început deja strategiile pentru promovarea litoralului, dar și a municipiului reședință de județ pentru anul 2025. Președintele OMD Mamaia-Constanța, George Măndilă, a anunțat participarea la șase târguri de turism internaționale anul viitor, trei urmând să aibă loc în primăvara, iar trei în toamnă.
OMD Mamaia-Constanța a organizat, astăzi, 18 decembrie, o conferință de presă în care a prezentat bilanțul pentru acest an. De asemenea, au fost discutate și planurile pentru 2025.
„Câte infotripuri facem și pe ce categorii. Cum va arăta comunicarea națională, cum vom colabora cu societatea Telegondola și, bineînțeles, cum vom colabora cu Cazinoul Constanța. În momentul în care se va deschide, cu siguranță OMD-ul va trebui să facă și ne gândim să facem ceva înăuntru. Cum anume putem susține festivalurile mari, fiindcă pentru noi sunt foarte importante.
Ce expectanțe vom avea la indicatorii turistici? Și aici avem trei indicatori: numărul de turiști, numărul total al nopților de cazare și, bineînțeles, durata medie de cazare. Și care sunt expectanțele financiare să știm și noi pe ce bani lucrăm în 2025, cam cât anume se va încasa din taxa turistică, în afară de inflație, bineînțeles.
Deci nu e bine să luăm în calcul inflația. Nu trebuie să ne facem planuri utopice și după aceea să nu putem să le ținem. Nu vrem să ajungem în situații neplăcute. Până acum n-am ajuns în situații neplăcute”, a spus George Măndilă.
Dacă anul trecut OMD Mamaia-Constanța a făcut o economie de 400.000 de euro, anul acesta economia este de o jumătate de milion de euro.
George Măndilă a anunțat și calendarul târgurilor internaționale la care va fi prezentă OMD Mamaia-Constanța.
„Deocamdată noi ne-am gândit la trei târguri în primăvară și trei târguri în toamnă. Practic târgurile din toamnă vor rămâne aceleași: Italia, Anglia, Polonia, fiindcă sunt piețe mari. În primăvară rămânem pe Germania și Franța și rămâne să mai alegem acum o a treia participare între Austria și Spania. Dar cel din Spania e cam devreme. Cred că Austria e un târg foarte bun și are și număr mare de vizitatori” – George Măndilă.
Sebastian Puznava, vicepreședinte FIHR, a punctat că a început să se simtă faptul că Mamaia și Constanța sunt promovate la târguri internaționale.
„Trebuie ținut cont de faptul că noi, ca și destinație, n-am mai participat de foarte mult timp la aceste târguri. De anul trecut de când am început să participăm la ele, se cunoaște o deschidere a celor din zonele respective către noi, pentru că în felul acesta suntem prezenți pe piețele respective. Noi nemaifiind prezenți nu aveam cum să aducem pe cineva, dar se vede de la an la an o creștere a cerinței către noi. După cum ați văzut, primul tur-operator polonez deja a făcut o investiție în România, ceea ce ne oferă încrederea că piața va funcționa din zona respectivă către România” – Sebastian Puznava.
La conferință a fost prezent și la Nicolae Bucovală, președintele Organizației Patronală Mamaia-Constanța, care a spus că un punct cheie în atragerea turiștilor îl reprezintă investițiile hotelierilor.
„Să privim realitatea nu virtuală, cea de pe teren. Sunt un om de teren. Să ne uităm și la noi. Unde să vină turistul? Cu același tablou pe perete și același fotoliu în recepție de șase ani, de șapte ani. investițiile spun tot. Cu cât faci investiții mai mari, vizibile, turistul vine, vede, se întoarce la tine. E un lucru știut”, a afirmat Nicolae Bucovală.
Be the first to comment