DGEP Constanța prezintă informații despre situații în care se pot afla cetățenii și este vorba de modul în care poate fi eliberat primul act de identitate persoanelor care au dobândit sau redobândit cetățenia română, dar și despre transcrierea certificatelor de stare civilă emise de autoritățile străine.
Eliberarea primului act de identitate persoanelor care au dobândit/redobândit cetăţenia română
Persoanele care au dobândit/redobândit cetăţenia română depun cererea pentru eliberarea primului act de identitate, personal, la S.P.C.L.E.P. pe raza căruia locuiesc, însoţită de următoarele documente:
certificatul de cetăţenie română; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani, dovada cetăţeniei române se face cu certificatul de cetăţenie română sau, după caz, cu certificatul de naştere românesc al minorului, însoţit de certificatul de cetăţenie al unuia dintre părinţi;
certificatele de stare civilă româneşti ale solicitantului, de naştere şi, după caz, de căsătorie, precum şi cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetăţenia română împreună cu părinţii;
certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz; în cazul în care cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
dovada adresei de domiciliu, original sau extras de carte funciară obținut cu cel mult 30 zile anterior datei depunerii cererii.
Dacă solicitantul nu este titularul spațiului de locuit este necesară prezența proprietarului care va prezenta actul de proprietate și actul de identitate.
un document cu fotografie, în baza căruia solicitantul poate face dovada identităţii, respectiv: paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin;
permisul care atestă dreptul de şedere/rezidenţă pe teritoriul României, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări/structurile subordonate, după caz;
documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.
Documentele se prezintă în ORIGINAL – nu se acceptă copii legalizate
*La eliberarea actului de identitate, persoana în cauză va preda permisul de şedere eliberat de Oficiul român pentru Imigrări, iar în situaţia în care nu mai deţine acest document va da o declaraţie în acest sens.
Transcrierea certificatelor de stare civilă emise de autoritățile străine
Cetăţeanul român este obligat ca, în termen de 6 luni să solicite transcrierea certificatelor emise de autoritățile străine la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază domiciliază.
Actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, au putere doveditoare în ţară numai dacă sunt transcrise în registrele de stare civilă române.
Transcrierea certificatelor şi a extraselor de stare civilă se efectuează cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul conform al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanei.
Transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetăţenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România, cu excepţia celor care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română, în temeiul art. 10 şi 11 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, se face cu aprobarea primarului sectorului 1 al municipiului Bucureşti şi cu avizul conform al şefului Direcţiei Publice de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă a Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti.
Transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetăţenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română în temeiul art. 10 şi 11 din Legea nr. 21/1991 şi care nu au avut niciodată domiciliul în România se face cu aprobarea primarilor municipiilor reşedinţă de judeţ şi cu avizul conform al şefilor serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor.
Site-ul DGEP Constanța conține lista compartimentelor stare civilă din cadrul UAT-urilor județului Constanța, unde se poate solicita transcrierea certificatelor de stare civilă eliberate cetățenilor români, de către autoritățile străine: https://www.dgep-constanta.ro/stare-civila/servicii-stare-civila/
Site-ul ce conține lista misiunilor diplomatice ale României din străinătate, unde se poate solicita înscrierea certificatelor de stare civilă eliberate cetățenilor români, de către autoritățile străine, în condiții asemănătoare celor prezentate mai sus: https://www.mae.ro/romanian-missions#798
Be the first to comment