Compania IULIUS, premiată de Forbes România pentru contribuția deosebită la dezvoltarea economică regională prin proiectele din Iași

Premiu primit de IULIUS din partea Forbes
Premiu primit de IULIUS din partea Forbes

Compania IULIUS a primit, la finalul lunii septembrie, distincția „Pentru contribuția deosebită la dezvoltarea economică regională” din partea Forbes România, în semn de recunoaștere pentru impactul major adus orașului Iași prin proiectele sale de regenerare urbană. Premiul a fost acordat pentru cele cinci inițiative de succes dezvoltate în Capitala Moldovei: Palas Iași, Iulius Mall Iași, Palas Campus și cele două Family Market.

Distincția reflectă impactul pe care proiectele IULIUS o au asupra economiei și comunității locale, transformând municipiul Iași într-un pol major de dezvoltare urbană și economică.

Pionieri ai regenerării urbane în România

Fondată în 1991 la Iași, compania IULIUS a făcut istorie pe piața real estate, aducând primul mall din afara Bucureștiului, Iulius Mall, în 2000. Însă adevărata transformare urbană a început în 2012, când a fost inaugurat ansamblul Palas Iași – primul proiect mixed-use din România, un concept inovator care combină retail-ul, birourile premium, zonele verzi și infrastructura modernizată într-o singură dezvoltare integrată.

În cei 12 ani de la deschidere, Palas Iași a devenit centrul de afaceri și recreere al regiunii de nord-est, atrăgând nu doar ieșeni, ci și vizitatori de pretutindeni din țară și din afara ei. Proiectul a revitalizat o zonă centrală neexploatată, iar astăzi găzduiește cel mai mare hub de birouri din afara Bucureștiului.

Impact economic și social

Dezvoltarea componentei office din cadrul proiectului mixed use Palas a jucat un rol crucial în ascensiunea economică a municipiului Iași. Veniturile populației au crescut, iar orașul a devenit tot mai atractiv pentru tinerii profesioniști, prin prisma oportunităților de carieră. Investiția a reușit să stopeze migrarea tinerelor talente într-o regiune a României grav afectată de fenomen, oferindu-le tinerilor suficiente motive pentru a rămâne să lucreze în orașul natal și nu mai sunt nevoiți să plece spre Capitală pentru a găsi oportunitățile profesionale potrivite pentru ei.

Mai mult decât atât, prin proiectul Palas Campus, inaugurat în 2023, IULIUS a construit cea mai mare clădire de birouri din România, o confirmare în plus a angajamentului companiei față de dezvoltarea pe termen lung a orașului. Aceste inițiative au generat un așa-numit efect al „bulgărelui de zăpadă”, zona centrală a Iașiului devenind atrăgătoare pentru companii internaționale care astăzi contribuie semnificativ la bugetul local și la cel național.

Cu o suprafață de 130.000 mp de spații office și 14.000 de angajați în 70 de companii, Palas poate fi considerat motorul dezvoltării economice locale. Giganți internaționali precum Amazon, Microsoft, Endava și AMD au ales să își deschidă birouri aici, contribuind astfel la poziționarea Iașiului ca hub IT și tehnologic.

Shopping și recreere la standarde internaționale

Mai presus de dimensiunea economică, Palas Iași și Iulius Mall Iași sunt cele mai importante destinații de shopping și distracție sau recreere din regiunea Moldovei. Cu o medie de 61.000 de vizitatori pe zi, Palas este un real magnet pentru localnici și turiști, inclusiv de peste Prut. Suita de branduri internaționale care au ales să-și deschidă aici primele magazine din afara Bucureștiului nu face decât să reflecte atractivitatea proiectului.

Un alt aspect interesant al proiectelor IULIUS îl reprezintă integrarea armonioasă a spațiilor verzi. Parcul Palas, situat la baza Palatului Culturii, este un exemplu remarcabil de peisagistică urbană, care s-a transformat rapid într-unul dintre locurile preferate ale ieșenilor pentru socializare și evenimente. În fiecare an, parcul găzduiește târguri, concerte, festivaluri și expoziții care atrag mii de participanți, contribuind la vitalitatea și efervescența culturală a orașului.

Investiții strategice pentru viitor

Cu o investiție totală de aproximativ 500 de milioane de euro în Iași, compania IULIUS a generat peste 15.000 de locuri de muncă și a influențat decisiv atractivitatea orașului pentru alte proiecte investiționale. Pe lângă contribuțiile economice, proiectele IULIUS au avut un rol important și în creșterea vizibilității orașului pe harta turistică și de business a României.

Urmând modelul de succes din Iași, compania a replicat acest concept de regenerare urbană mixtă și în alte orașe din țară. În 2019, a fost inaugurat ansamblul Iulius Town în Timișoara, iar în prezent, IULIUS pregătește un proiect similar și pentru Constanța și pentru Cluj.

Constanța capătă un hub verde urban în locul unei zone industriale neutralizate

Proiectul conceput pentru Constanța se prefigurează drept una dintre cele mai ambițioase inițiative de până acum ale companiei IULIUS. Investiția inițială este estimată, în prezent, la 800 de milioane de euro. Cu acești bani, dezvoltatorul va transforma o suprafață de 38 de hectare, unde în trecut a servit activităților industriale ale Oil Terminal, într-un hub urban verde, menit să contribuie fundamental la revitalizarea de care orașul de la malul mării are nevoie.

Pe acest teren, IULIUS va amenaja un spațiu verde extins, în cadrul unui proiect mixed use, ca la Cluj-Napoca, însă la o scară mai mare. Proiectul va include un parc cu arbori maturi, o grădină botanică și mai multe zone de divertisment, care să îi bucure pe locuitori, să genereze spații optime pentru socializare și să contribuie la un mediu urban sustenabil.

În plus, pentru a atrage investiții și a oferi noi oportunități profesionale tinerilor din Constanța, stopând exodul talentelor locale, așa cum s-a întâmplat la Iași, Cluj-Napoca și Timișoara, proiectul va integra o componentă office modernă, destinată companiilor naționale și internaționale. Astfel, Constanța va deveni un nou hub de afaceri, care să încurajeze dezvoltarea economică a orașului și conservarea forței de muncă tinere.

Nu în ultimul rând, proiectul va dispune și de o arie de shopping și recreere după standardele de ultimă oră, care va integra concepte inovative de retail și entertainment. Printre acestea se numără un fresh market cu produse locale, restaurante tematice și cafenele, toate integrate într-un design practic, modern și prietenos cu mediul.

Prin comparație, statisticile de la ultimul recensământ, din 2022, plasează Constanța pe locul 5 în clasamentul celor mai mari orașe din România ca populație. Cândva al doilea cel mai important oraș din țară după București, Constanța a fost surclasată, în ordine descrescătoare, de Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.

Prin îndreptarea atenției către hub-ul plin de potențial neexploatat de la malul mării, IULIUS își propune să transforme Constanța într-o destinație urbană de referință, care va ajuta și la revigorarea activității de turism, aflată în declin.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*