Orașul Cernavodă este pregătit să dea un exemplu celorlalte municipii și orașe din județul Constanța prin construcția primei parcări supraetajate amplasate într-o zonă rezidențială. Lucrările au început încă din a doua jumătate a anului trecut și sunt acum în stadiu avansat.
Viceprimarul orașului Cernavodă, Șerif Cîrjali, a oferit detalii despre acest proiect mult așteptat de cernavodeni.
„De fapt suntem în întârziere… Anul trecut, am dat, aici, pe șantier, de niște canalizări pluviale și de apă menajeră, plus niște țevi care curgeau, țevi de apă rece și din această cauză s-a prelungit contractul. Normal, în septembrie trebuie să fim gata, dar s-a mai prelungit termenul de finalizare a lucrării cu încă două luni. Noi presupunem și sperăm că în noiembrie parcarea va fi gata”, promite viceprimarul, în numele administrației publice locale.
De altfel, în pofida elementelor neprevăzute care au dus la întârzierea finalizării proiectului, reprezentanții primăriei susțin că sunt mulțumiți de ritmul bun pe care constructorul reușește să îl țină în privința ridicării construcției. Deja a fost ridicat inclusiv primul etaj, fapt care dă speranță și îi bucură inclusiv pe șoferii care își vor putea adăposti mașinile în acest spațiu nou creat.
„Prin lege, noi a trebuit să obținem acordul a 50+1 dintre locatari pentru a demara aceste lucrări. Astăzi, chiar și cei care nu au dat semnătură pentru a se realiza acest proiect acum sunt mulțumiți și vin și se interează despre accesibilitatea acestor noi locuri de parcare. Le-am spus că, într-adevăr, va fi acces cu barieră, cu cartelă, se va plăti o sumă modică, în jur de 10 lei, cât va decide și Consiliul Local, pentru ca toți cetățenii, rezidenții acestui cartier să aibă ei primii acces la această parcare”, a mai completat adjunctul primarului Liviu Negoiță.
Potrivit viceprimarului Șerif Cîrjali, costul primei parcări supraetajate de la Cernavodă se ridică la circa 10 milioane, bani alocați de la bugetul local, în lipsa unei linii de finanțare din fonduri europene sau guvernamentale. Însă lucrarea nu mai putea fi amânată mult timp, dată fiind nevoia de locuri de parcare pentru cetățenii din Cernavodă.
„Noi avem foarte multe mașini și așa a apărut necesitatea acestui tip de construcție. Trebuie făcute parcări, fie din structură metalică, fie din beton, asta le transmit și celorlalți reprezentanți ai administrațiilor publice locale care se confruntă cu același tip de neajuns, cel al locurilor de parcare insuficiente, în raport cu numărul în creștere de autoturisme”, a punctat viceprimarul.
Parcarea supraetajată de la Cernavodă este amplasată pe terenul fostelor garaje. A fost necesară demolarea a șapte garaje, spune Cîrjali, pentru a construi în locul lor peste 100 de locuri de parcare de care să se bucure un întreg cartier. Mai ales că, spune tot viceprimarul, garajele respective își pierduseră utilitatea inițială și nu numai că nu mai adăposteau mașini, ci fuseseră transformate, de ani buni, în magazii pe domeniul public. Astfel, prin noua construcție, spațiul își recapată destinația și servește, din nou, intereselor cetățenilor.
Pe de altă parte, inițiativa Primăriei Cernavodă de a crea noi locuri de parcare în mai multe zone importante ale orașului a atras și critici. Unele voci spun că demersul de a crea mai multe locuri de parcare nu este neapărat în acord cu politicile general valabile privind eficientizarea mobilității urbane. Administrația publică locală de la Cernavodă a ales totuși să ignore argumentele pur teoretice și să acționeze în conformitate cu realitatea de pe teren și cu nevoile reale ale cetățenilor.
„Nu știu dacă toți primarii au același tip de ambiție ca primarul nostru. Dumnealui a luat atitudine, pentru că vin cetățeni la Primărie și cer să închirieze locuri de parcare. În lipsa acestora parchează pe spațiul verde, pe trotuar, iar noi acum nu le putem reproșa nimic, pentru că trebuie să le creăm alternativă. Dacă îi amendăm, ne întreabă unde să parcheze. Acum avem alternativa, deci au unde să parcheze în zona H”, a mai declarat, pentru CTnews, viceprimarul orașului Cernavodă.
Cu noile locuri de parcare înființate, spațiul public pietonal redevine și el al oamenilor, întrucât șoferii nu vor mai fi nevoiți să parcheze ocupând trotuarele și spațiul verde sau obturând căile de acces. Pietonii vor putea circula, așa cum este normal, pe întreaga suprafață a trotuarelor, în timp ce mașinile vor fi parcate în spațiile destinate lor.
Asta trebuia sa se intample la Constanta si nu acum, ci cu cativa ani in urma.
Nu s-a intamplat, iar populatia inca il voteaza pe incompetentul care nu face nimic de 4 ani.
Constanta-i un dezastru, parcarile au disparut, in loc sa apara, iar noi votam incompetenta.