Primele șine de cale ferată din Portul Constanța, vechi de peste un secol, ce asigurau legătura către silozurile de cereale construite în anul 1909, au fost scoase din uz, cu ocazia lucrărilor efectuate prin Prioritatea 1 și Prioritatea 2 în Portul Constanța. Acestea erau construite la începutul secolului XX, unele în Austro-Ungaria, iar altele în Regatul României, produse la Uzina Reșița.
Potrivit reprezentanților CFR Infrastructură, au fost găsite șine de cale ferată din anii 1913, 1915 dar și din 1939. Șinele de la începutul anului 1900 se aflau pe liniile ce asigurau legătura către silozurile de cereale, care au fost construite de inginerul Anghel Saligny în anul 1909. La inaugurarea celor trei silozuri a participat inclusiv Regele Carol. Nu a lipsit de la eveniment nici Anghel Saligny, întemeietorul școlii inginerești în domeniul construcțiilor din România, cel care a realizat multe proiecte în Portul Constanța, între care și tunelul care îi poartă numele.
Alte linii ferate vechi sunt cele de la Gara Maritimă din Portul Constanța, care a fost inaugurată în anul 1934. Și Tunelul Palas sau Carol I cum se numea inițial, proiectat în anul 1902 de către Anghel Saligny, a avut șine de cale ferată construite la începutul anilor 1900.
Lucrările de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare efectuate prin Prioritatea 1 și Prioritatea 2 în Portul Constanța, care se au început anul trecut și se vor finaliza în luna septembrie 2023, prevăd reconstruirea a peste 43 de kilometri de cale ferată.
Be the first to comment