Care sunt cele mai importante tipuri de comerț electronic?
Comerțul electronic, odată cu popularizarea colosală a internetului în anii 2000, a devenit un model de afacere extrem de important pentru o sumedenie de companii din practic toată lumea. Acesta a crescut și a fost diversificat în mai multe diferite categorii, ceea ce a dat naștere la mai multe industrii, de la vânzări de bunuri până la jocuri de noroc și prestări de servicii, toate sub eghida comerțului electronic. Chiar și site-urile cu pacanele 777 fac comerț electronic, vânzând emoții și trăiri tari.
Ce este comerțul electronic?
Prin comerțul electronic se realizează aproape orice, spre exemplu vânzarea online de diverse produse sau servicii financiare precum investiția în acțiuni. Printre numele din comerțul electronic, cel mai popular este Amazon.
Abilitatea de a vinde sau cumpără bunuri și servicii prin mediul online, a reușit să dezvolte o piață imensă atât pentru vânzători, cât și pentru consumatori, ceea ce le-a permis să se conecteze cu oameni din întreaga lume. Astfel, persoanele ce își doresc un produs nu trebuie să viziteze un magazin fizic, ci doar site-urile oficiale ale companiilor.
Totodată, comerțul electronic este avantajos pentru consumatori ce pot cumpăra un anumit bun sau serviciu la cel mai accesibil preț, dar se pot și asigura dacă acesta este disponibil.
Piața de comerț electronic continuă să evolueze. Doar în anul 2020, vânzările din comerțul electronic au dus la 4,28 miliarde USD, iar în anul 2022, vânzările e-commerce au crescut cu aproximativ 5%.
Care sunt tipurile de comerț electronic?
În timp ce comerțul electronic se referă în general la ideea de a vinde bunuri și servicii online, există diferite tipuri de comerț electronic, de obicei definite de cine vinde și cine cumpără.
Dacă începeți o afacere de comerț electronic, înțelegerea acestor diferite tipuri de comerț electronic este esențială pentru a vă defini afacerea și pentru a vă identifica piața.
Business-to-Consumer (B2C)
Cea mai comună formă de comerț electronic și cea în care probabil v-ați implicat cel mai mult, este business-to-consumer. Acesta este momentul în care companiile stabilesc vitrine și magazine online pentru a-și vinde bunurile sau serviciile direct consumatorilor.
O afacere de comerț electronic business-to-consumer poate lua mai multe forme și poate vinde multe lucruri diferite, dar piața țintă este întotdeauna consumatorii individuali care sunt interesați de bunurile sau serviciile oferite.
Business-to-Business (B2B)
Comerțul ce e denumit Business-to-Business presupune vânzarea unor bunuri și servicii de la o afacere la alta. Aceste tranzacții B2B reprezintă, de obicei, vânzarea de produse în cantități mari unei alte companii/ afaceri ce vinde aceste produse direct persoanelor interesate. Companiile business-to-business aparțin, în mare parte, vânzătorilor angro, iar comerțul electronic are capacitatea de a permite unei afaceri să ajungă mai cunoscută pentru potențialii cumpărători de afaceri. Iată o listă de cele mai mari companii ce folosesc această metodă:
- Amazon
- Alibaba
- General Electric
- IndiaMart
- AutoGlobalTrade
- eWorldTrade
- Quill
- Grainger
- Trade India
- Kekselias
- Walmart
- Curbell Plastics
- Mckesson
- V-Belt Guys
- Ferguson
De la consumator la consumator (C2C)
Comerțul electronic de la consumator la consumator este o piață online cum ar fi site-urile Etsy, eBay sau Facebook Marketplace. Modelul de la consumator la consumator este utilizat de vânzătorii de cantități mici ce fac tranzacții unice. Cu toate acestea, acest tip de comerț electronic poate fi folosit pentru a construi o afacere mai mare.
Consumator-to-Business (C2B)
Poate că sună invers, dar, prin modelul de la consumator la business, există diverse oportunități pentru persoanele individuale de a își vinde serviciile direct companiilor mari. De obicei, acest lucru se produce în baza unei lucrări contractuale pentru o întreprindere. Un exemplu al acestui model ar fi proiectarea unui logo pentru site-ul companiei sau participarea la un program de marketing afiliat.
Business-to-Administration (B2A)
Comerțul electronic de la business la administrație se utilizează atunci când o afacere își vinde bunurile sau serviciile unei administrații publice, cum ar fi guvernul. Acest model permite companiilor să liciteze pentru contractele deschise întocmite de o administrație.
Cum să dezvoltați o strategie de comerț electronic pentru tipul de comerț?
Iată câțiva pași pentru a reuși să îți dezvolți o strategie de comerț electronic după ce ai decis ce tip de afacere dorești să începi.
Stocați produsul dvs
În primul rând, trebuie să te asiguri că produsul ce îl dai spre vânzare este disponibil. Acest lucru este necesar pentru a efectua comenzile în cel mai scurt timp posibil. Trebuie să stabilești care este cantitatea sau numărul de produse ce le ai în stoc și, totodată, cât de repede poți suplini stocul în caz că este epuizat.
Comercializați produsul
După ce ați lansat afacerea în comerțul electronic, trebuie să atragi cumpărători. Cea mai bună modalitatea de a îți reuși acest lucru este prin marketing. În dependență de modelul de comerț electronic, marketing-ul este diferit, puteți promova pe o perioadă mai lungă sau un interval mai scurt, dar și utilizând rețelele de socializare pentru a face publicitate produselor ce îți aparțin.
Vinde și livrează
Ultimul pas este să vinzi și să livrezi produsul. Trebuie să stabiliți metoda de plată, tipul de livrare ce se potrivește cel mai bine produsului tău și să fie avantajos pentru afacerea ce ai lansat-o.
Be the first to comment