Primăria Mihai Viteazu implementează un proiect de digitalizare a serviciilor cu finanțare europeană de aproape 1,5 milioane de lei

Primăria Mihai Viteazu. FOTO Paul Alexe

Primăria comunei constănțene Mihai Viteazu a început implementarea unui proiect cu finanțare europeană de aproape 1,5 milioane de lei, ce prevede creșterea eficienței serviciilor oferite cetățenilor.

Potrivit reprezentanților instituției, proiectul „Ecosistem digital interconectat și integrat în cadrul ITI Tulcea – UAT Comuna Mihai Viteazu”, este cofinanțat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2021 (POCA), iar valoarea eligibilă nerambursabilă este de 1.445.911,60 lei (98 la sută). Din această sumă, valoarea nerambursabilă din FSE de 1.245.107 lei (85 la sută) și valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național de 191.804,60 lei (13 la sută). Cofinanțarea din partea Primăriei Mihai Viteazu este de numai două procente, respectiv de 29.508,40 lei.

„Prin acest proiect pășim cu încredere în era digitalizării, cu ajutorul banilor europeni, pentru că am obținut o finanțare nerambursabilă de peste 1,2 milioane de lei destinată, în principal, digitalizării serviciilor sociale și interconectării instituției cu ceilalți actori care operează sisteme informatice compatibile, atât din perspectiva back-office, cât și din perspectiva front office”, a precizat primarul Gheorghe Grameni.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt de optimizare a procedurilor administrative interne, în raport cu beneficiarii serviciilor publice, în scopul reducerii birocrației, prin implementarea unui ecosistem digital integrat, precum și îmbunătățirea competențelor digitale.

„Avem în vedere achiziționare unor echipamente IT performante, precum calculatoare moderne, dar și implementarea unei infrastructuri servicii de tip cloud. Rezultatele avute în vedere prin implementarea acestui proiect sunt simplificarea procedurilor interne, pentru reducerea birocrației, pentru cetățeni la nivel local. De asemenea, se urmărește îmbunătățirea activității instituției printr-o conexiune mai bună cu celelalte instituții ale statului, precum Consiliul Județean, Instituția Prefectului, ANAF, Direcția Agricolă etc, și o rapiditate de rezolvare a petițiilor cetățenilor”, a precizat și managerul proiectului, Elena Poteleanu.

Durata de implementare a proiectului este de 16 luni, respectiv martie 2022 – iulie 2023.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*