Cele mai interesante locații virtuale de vizitat în Metaverse

Metaverse – noua destinație turistică preferată a oamenilor în viitorul apropiat?

La sfârșitul anului 2021, Web 2.0. Metaverse era evaluat de specialiștii din domeniu la 14, 8 trilioane de dolari. Pe lângă posibilitatea de a interacționa cu prietenii în cel mai realistic mod sau de a efectua cumpărăturile ori de a accesa cel mai bun cazinou online, multi-universul ne oferă acces și la câteva destinații turistice virtuale.

Industria turismului are un aport de 4, 67 trilioane de dolari la economia globală, cu peste 415 milioane de turiști la nivel internațional, care cheltuie aproximativ 2, 37 de trilioane de dolari pe excursii și vacanțe. Numai că, pe fondul crizei sanitare, turismul a devenit una dintre cele mai afectate sectoare economice din lume (scăderea fluxului de turiști a fost de 74%).

Tocmai de aceea Metaverse-ul deschide o nouă perspectivă de a face turism, chiar dacă este vorba despre un turism virtual. Astfel, în următorii ani, oamenii din întreaga lume vor putea să viziteze parcuri tematice (Disney deja a început “construcția” unuia în Metaverse, mai ales că Walt Disney World este cel mai vizitat parc tematic din lume), muzee și galerii de artă, dar și multe destinații turistice reale care vor beneficia de un corespondent în lumea virtuală.

Reprezintă turismul virtual o idee profitabilă pentru această industrie?

În intervalul 2017-2020, numărul vizitatorilor virtuali a crescut de la 1 milion de persoane la 2 milioane, iar valoarea încasărilor obținute din produsele virtuale au înregistrat creșteri de la 50 milioane de dolari la 1 miliard de dolari. Criza sanitară a însemnat adaptarea oamenilor la situația actuală, așa că, de exemplu, tururile virtuale ale locațiilor de închiriat sau de vânzare s-au bucurat de o creștere de 87%.

Aproximativ 75% dintre cei interesați de achiziția unei proprietăți au apelat mai întâi la vizionarea acesteia în spațiul virtual. La fel de atractivă a fost ideea tururilor virtuale 360 de grade și în rândul persoanelor care și-au propus să viziteze anumite destinații turistice și au ales să le vizioneze mai întâi virtual (creștere între 16% și 67%). Zilnic, se înregistrează în jur de 5 milioane de vizite în tururile virtuale la nivel mondial.

Persoanele încadrate în categoria de vârstă 18-34 de ani sunt mult mai predispuse să opteze pentru tururile virtuale, șansele ca aceștia să facă o rezervare în urma unui tur virtual fiind de 130% mai mari. Chiar dacă 89% dintre oamenii consideră că fotografiile legate de o destinație turistică sunt suficiente, 50% dintre aceștia preferă un tur virtual pentru a-i convinge să facă o rezervare.

Care sunt cele mai interesante locuri de vizitat în Metaverse?

Încă de la lansarea ideii de Metaverse, oamenii s-au gândit dacă multi-universul virtual poate constitui o alternativă la turismul tradițional. Rând pe rând, pe măsură ce branduri precum Facebook, Nvidia, Valve, BMW, Nike, Microsoft, Adobe, Roblox, Acer, HP sau Lenovo s-au alăturat proiectului Metaverse, oamenii au înțeles că multi-universul le va oferi noi modalități de distracție. Așa că, printre cele mai interesante locuri de vizitat acum în Metaverse se numără:

  • Lumile UPWorlds – edificii din Grecia Antică, precum Agora din Atena sau Acropolis ori o lumea inspirată de Muzeul Luvru sunt la dispoziția celor care vor să exploreze lumile civilizațiilor vechi;
  • Ariva Wonderland – un proiect în stilul Decentraland și Sandbox, în care vizitatorii își pot chiar cumpăra o locuință de vacanță într-o țară din Asia;
  • Metaverse City SL – este unul dintre cele mai spectaculoase destinații turistice, mai ales că este bazat pe tehnologia utilizată de Second Life;
  • Lumile Decentraland – poți alege între casa Roustan (club de muzică cu NFT-uri), Glof Craft (terenuri de mini-golf) sau Genesis Plaza;
  • Lumile Axie Infinity – poți vizita zone precum Savanna, Artic, Mystic Genesis sau Lunar.

Metaverse va reprezenta spațiul virtual în care oamenii se vor bucura de aceleași avantaje precum în realitate, explorând locuri din întreaga lume prin intermediul avatarurilor. Grație tehnologiilor inovative, acest multi-univers le va oferi celor interesați nu doar locații de vizitat, ci și o nouă perspectivă asupra a ceea ce înseamnă viața virtuală.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*