SEO (Search Engine Optimization) a devenit una dintre cele mai accesibile modalități de creștere a unei afaceri în mediul digital. Indiferent că este vorba despre o platformă de vânzări online sau de un cazino online, SEO contribuie la dezvoltarea acestei afaceri prin creșterea vizibilității în mediul online, dar și la consolidarea încrederii utilizatorilor în brand, precum și la conștientizarea brandului la nivel local și internațional. În cele ce urmează vom discuta despre rolul pe care îl joacă SEO în dezvoltarea unui brand și despre modul în care influențează profitabilitatea unei afaceri.
- Google versus restul lumii!
Atunci când vine vorba despre SEO, Google Maps, Images și Search reprezintă 92,96% din traficul global. Restul lumii în mediul online înseamnă Bing (2,29%), Yahoo (1,52%), Baidu (1,47%), Duck Duck Go (0,58%) și Yandex (0,57%). Aproximativ 68% dintre experiențele online încep cu un search pe un motor de căutare, precum Google.
Chiar dacă toate motoarele de căutare contribuie la creșterea vizibilității unui brand trebuie să ținem cont de faptul că Google este folosit de peste 4 miliard de utilizatori și are cea mai mare expunere la nivel global. În afara motorului Google, mai poți să te folosești și de rețele de social media și de canalele de promovare ale acestora pentru a-ti crește vizibilitatea pe net.
De exemplu, Youtube numără 2,29 miliarde de utilizatori, WhatsApp 2 miliarde, Instagram și Messenger numără aproximativ 1,3 miliarde de utilizatori. De departe, Facebook este cel mai bine poziționat canal de promovare SEO dintre rețelele de socializare, acesta având peste 2,6 miliarde de utilizatori la nivel mondial. Însă, în comparație cu toate aceste platforme, canale și motoare de căutare, Google rămâne principalul instrument de promovare a unei afaceri online.
- De ce are nevoie o afacere de SEO?
Lista motivelor pentru care orice afacere are nevoie de optimizarea motorului de căutare în ceea ce privește recunoașterea brandului este destul de lungă. Printre cele mai importante argumente în favoarea SEO se numără:
- Căutarea organică reprezintă principala sursă de trafic pentru site-ul companiei
Orice afacere are nevoie de o conversie cât mai bună a lead-urilor. Acestea se obțin printr-o promovare eficientă, direcționată către publicul-țintă, astfel încât conversia să fie cât mai profitabilă pentru companie (lead-uri care se transformă în achiziții, ceea ce înseamnă profit pentru business).
O afacere de succes (adică un SEO excelent realizat) înseamnă expunere maximă pe Google și un semn de încredere oferit de către acest motor de căutare afacerii tale echivalează cu obținerea unui profit garantat.
- Încredere în brand
Rezultatul final vizat de SEO este atingerea nivelului maxim de încredere în brand, iar acest lucru se va realiza doar dacă există o fundație solidă în acest sens. De exemplu, o experiență premium care îi este oferită utilizatorului ajută la creșterea brandului, la fel cum se întâmplă atunci când întreg conținutul site-ului este optimizat, timpul de răspuns pe site este foarte mic, iar linkurile sunt integrate în mod natural.
- Înțelegerea mai bună a clientului
SEO servește la furnizarea acelor informații care ajută afacerea să identifice exact ceea ce își dorește clientul de la business-ul tău. În acest fel (prin intermediul căutării de date analitice, analizei SERP și statisticilor și informațiilor AI) vei afla care sunt intențiile clientului, ce vrea acesta și care este comportamentul său.
Astfel, vei putea să realizezi o analiză pertinentă a clientului, care îți va permite să îi oferi acestuia o experiență individualizată, ceea ce va contribui la fidelizarea lui pe termen lung.
- Impactarea pozitivă a ciclului de vânzări
Profitul reprezintă țelul suprem al oricărei afaceri, prin urmare, un ciclu de vânzări cât mai bun se transpune în încasări și obținerea de profit. Un brand care este deja de încredere și care este cunoscut nu mai are nevoie de nicio prezentare.
Pentru a crește nivelul vânzărilor trebuie doar să derulezi campanii de promovare corecte, orientate către consumator, prin care îți vei prezenta produsele într-un mod corect.
- Seo îți oferă cel mai bun PR, atât în termeni de costuri, cât și în ceea ce privește expunerea
Peste 86% din populația lumii navighează online, de pe smartphone-uri, ceea ce înseamnă o bază de selecție extinsă pentru orice afacere. Expunerea din mediul digital este mai avantajoasă (și mai ieftină) în comparație cu prezentarea business-ului în mediul offline, prin intermediul canalelor clasice (media, reclame stradale, radio și TV, etc).
- SEO îți oferă avantaje pe termen lung
Utilizarea tehnicilor SEO corecte nu contribuie doar la creșterea expunerii afacerii pe termen scurt, ci ajută la dezvoltarea acesteia pe termen mediu și lung. Mai mult decât atât, SEO este cuantificabil, așa că, vei avea cunoștință despre eficiența cheltuielilor tale de fiecare dată când folosești acest mod de promovare.
Țelul suprem al oricărei afaceri – să ajungă pe prima pagină a motorului de căutare Google!
SEO nu îți oferă o creștere și o vizibilitate maximă afacerii instantanee, ci va necesita timp, investiții și răbdare. Este o modalitate de rentabilizare a unui business care se schimbă în fiecare zi, pentru că noi și noi modalități de promovare sunt lansate. De exemplu, căutarea vocală prin intermediul asistenților AI, integrarea IoT în viața de zi cu zi a consumatorilor, machine learing și multe altele.
Un brand de încredere va fi recomandat utilizatorilor și celor care caută online acele produse și servicii oferite de către afacerea ta. Poziționarea brandului tău pe prima pagină a motorului de căutare și printre primele variante recomandate de Google sau oricare alt motor de căutare ori pe paginile platformelor de social media înseamnă că tehnicile și tacticile SEO folosite au dat roade.
Prin urmare, ce poate face SEO pentru orice afacere? Contribuie la poziționarea brandului pe prima pagină a unui motor de căutare online, așa cum este Google, ajută la creșterea recunoașterii brandului și la dezvoltarea afacerii, îmbunătățește rata de conversie a lead-urilor și la mărirea profitabilității unui business.
Mai mult decât atât, îți poate aduce afacerea pe printre primele trei rezultate afișate de motorul de căutare atunci când sunt introduse anumite cuvinte-cheie. Pentru că, atunci când ești în top 3, șansele ca un utilizator să apese pe linkul care duce la afacerea ta sunt cu 50% mai mari decât atunci când apari pe pagina a 2-a de căutare. De aceea, afacerea ta chiar are nevoie de SEO!
Be the first to comment