Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA aniversează, marți, 36 de ani de exploatare a Canalului Dunăre Marea – Neagră, unul dintre cele mai importante canale navigabile artificiale din Europa, fiind unul dintre cele mai mari obiective de investiție 100 la sută românească a tuturor timpurilor.
Canalul Dunăre Marea-Neagră constituie veriga ce leagă traficul maritim, prin portul Constanța, de traficul fluvial pe apele interioare europene, fiind parte componentă a coridorului paneuropean de transport dintre Marea Neagră și Marea Nordului, prin Canalul Rin-Main-Dunăre, formând o importantă rută de transport cu costuri reduse pentru o gamă largă de mărfuri și servicii.
Inaugurat pe data de 26 mai 1984, canalul Dunăre-Marea Neagră se înscrie astfel în cea mai mare clasă de canale interioare, potrivit standardelor europene. Construcția canalului a implicat eforturi umane și financiare deosebite, dar și o serie de lucrări conexe de mare anvergură, precum construirea unor poduri, ecluze, rectificarea unor șosele, căi ferate și supraînălțări de terenuri inundabile.
Canalul scurtează cu aproximativ 400 de kilometri ruta mărfurilor de la Marea Neagră pană la porturile dunărene din Europa Centrală și cu aproximativ 4.000 de kilometri drumul mărfurilor din Australia și Orientul Îndepărtat către Europa Centrală.
Principalul avantaj al Canalului Dunăre-Marea Neagră constă în legătura directă cu Portul Constanța, cel mai mare port maritim de la Marea Neagră și unul dintre cele mai mari din Europa.
Canalul Dunăre Marea Neagră reușește să își îndeplinească menirea prin traficul înregistrat în ultimii ani. Anul acesta CNACN a înregistrat 13.468.596 tone capacitate din valoarea prognozată de 10.812.000 tone capacitate.
Be the first to comment