Un Trabant numit dorință

Adrian Boioglu - editorial
Adrian Boioglu - editorial

Murad și-a anunțat intenția de a candida la Primăria Constanța. Da, discutăm despre Mohammad Murad, omul de afaceri cunoscut pentru lanțul de fast-food-uri Spring Time și lanțurile de hoteluri Phoenicia din București și Mamaia Nord.

Înainte de orice, să lămurim titlul acestui editorial. Omul de afaceri a deschis un hotel de lux în Mamaia și în fața lui a așezat un autoturism Trabant transformat în ghiveci de flori. Și acest Trabant-ghiveci poate să caracterizeze proprietatea în cauză. Știu că gusturile nu se discută, dar tot ce vezi acolo este la limita kitsch-ului. Împopoțonarea cu accente orientale poate că are succes la turiști, dar nu are ce să caute în Constanța.

Așadar, avem un om de afaceri care își lansează candidatura la Realitatea TV. Gurile rele vor spune că așa a făcut și Vergil Chițac și tocmai de aceea a pierdut alegerile.

Un politician sau un candidat are nevoie de trei lucruri pentru a câștiga un scrutin: carismă, bani și sfătuitori competenți. Nu strică să pui totul pe o fundație de competență și cunoștințe în Administrație Publică, pentru că altfel te faci de râs.

Atunci când nu ai consilieri de imagine competenți, nu ajungi foarte departe în alegeri. Lansarea de la Realitatea TV a fost una jalnică. Moderatorul nu mai contenea să-l ridice în slăvi până la punctul la care toată discuția devenea penibilă.

La Murad nu putem să vorbim de carismă. Nu este un Petre Roman după care să leșine femeile, iar accentul său românesco-arab nu îl ajută deloc.

Un lucru însă pot să-i recunosc: flerul în afaceri. A știut să investească bine în alimentație publică și în turism. Lăsând apetența pentru kitsch la o parte, faptul că un om de afaceri cumpără un teren într-o zonă unde erau numai boscheți (la intrarea în Năvodari) și îl transformă într-o clădire de apartamente pentru bogați spune multe despre viziunea lui Murad. Iar dacă afacerile imobiliare nu au avut succesul scontat și el s-a reorientat la timp către turism arată iar faptul că a știut să ia deciziile corecte la timp.

Și ajungem la partea cu Administrația. Murad s-a certat de-a lungul timpului cu oameni de prin Guvern sau Ministerul Turismului pentru că nu îi făceau pe plac. A mai și înființat o Federație de Turism cu Asociații de care nu a auzit nimeni. Totul pentru a-i da o voce în negocierile cu Statul. Nimic din toate acestea nu l-au învățat cum să facă Administrație.

Da, e nevoie de oameni noi în Administrația Publică, dar sunt convins că afacerile din Turism sunt mai bănoase și merită atenția nemijlocită a omului de afaceri.

Murad spunea, la Realitatea TV, că ar vrea ca Primăria Constanța să-i dea 5 parcuri să le amenajeze pentru copii. Constanța nu are mai mult de 5-6 parcuri. Sper doar că are suficiente Trabanturi pentru a le transforma în ghivece cu flori.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*