Premieră la Bruxelles: autoritățile locale, operatorii economici, administrația portului, miniștri și europarlamentari susțin, împreună, cauza Portului Constanța. Evenimentul, în premieră, își propune să evidențieze rolul Portului Constanța și al Dunării pentru economia europeană
Pe 6 iunie, la Parlamentul European a avut loc, în premieră, Ziua Portului Constanța – Danube Transport Day, un eveniment organizat de C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța împreună cu Pro Danube International, cu sprijinul europarlamentarilor Claudia Țapardel, Ramona Mănescu și Dan Nica.
Pentru prima oară în istorie, reprezentanți ai Statului Român de la nivel local și național, investitori, parteneri români și străini împreună cu oficiali europeni, cărora li s-a adăugat și mesajul doamnei Corina Crețu, comisar european pentru Politică Regională, au vorbit pe o singură voce despre importanța Portului Constanța în cadrul sistemului european de transport.
Tema manifestării a fost „Portul Constanța – hub multimodal pentru dezvoltarea regională și partener strategic al porturilor de pe Dunăre“ și a avut ca obiectiv sensibilizarea reprezentanților instituțiilor europene cu privire la potențialul economic al Dunării și al Portului Constanța, rolul crucial pe care îl joacă acestea în creșterea eficienței sistemului european de transport, prin încurajarea dezvoltării comerțului intercomunitar și a legăturii cu piețele din Asia.
Prezent la eveniment, primarul municipiului Constanța, domnul Decebal Făgădău, a declarat că doar printr-un efort susținut al tuturor celor implicați, prin proiecte comune și dialog constructiv, se poate construi o viziune unitară care să conducă la valorificarea potențialului economic al celui mai mare port din bazinul Mării Negre, Portul Constanța.
Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CN APM SA, a evidențiat rolul Portului Constanța ca poartă de est a Europei, punctând importanța Dunării pentru Portul Constanța, precum și efectul pe care îl are fluviul în dezvoltarea economică regională.
“Din cele 60 milioane tone de mărfuri operate anul trecut în Portul Constanța, 13 milioane tone au tranzitat Dunărea. Cantitatea ar putea atinge 20 milioane tone în condiții mai bune de navigabilitate, dacă am folosi la adevăratul potențial această <autostradă pe apă>. În ciuda tuturor blocajelor de pe Dunăre, cauzate în principal de lipsa lucrărilor de dragaj pe sectorul bulgăresc, Portul Constanța rămâne hub intermodal de transport în regiune. Investițiile private din ultimii ani au fost concentrate pe noi spații de depozitare a cerealelor, dar nu numai, iar pentru următorii 5 ani sunt deja anunțate investiții private de peste 200 milioane euro. Acestea se adaugă investițiilor pe care CN Administrația Porturilor Maritime le are în derulare, atât din fonduri europene cât și din fonduri proprii, concentrate în special pe dezvoltarea infrastructurii navale”, a declarat Nicolae Dan Tivilichi.
La conferință au participat ministrul Transporturilor, domnul Lucian Șova, directorul general al CN APM SA, domnul Nicolae Dan Tivilchi, secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, domnul Ionel Minea, președintele Pro Danube International, domnul Manfred Seitz, președintele Constanța Port Business Association, domnul Viorel Panait, directorul general adjunct al DG Move, doamna Maja Bakran Marcich, precum și mai mulți membri ai Parlamentului European.
Be the first to comment