Aniversare pentru cea mai mare construcție din România. Pe 26 mai 2017, se împlinesc 33 de ani de navigaţie pe una dintre cele mai importante căi navigabile din Europa. Canalul Dunăre Marea Neagră constituie veriga ce leagă traficul maritim, prin portul Constanţa, de traficul fluvial pe apele interioare europene, fiind parte componentă a coridorului paneuropean de transport dintre Marea Neagră şi Marea Nordului, prin Canalul Rin – Main – Dunăre, formând o importantă rută de transport cu costuri reduse, pentru o gamă largă de mărfuri şi servicii.
Construcţia canalului a început iniţial în anul 1949, mulţi dintre muncitori având statutul de deţinuţi pe motive politice în închisorile comuniste. Lucrările au fost sistate în 1955 şi reluate abia în 1975. Canalul Cernavodă – Constanţa “Magistrala Albastră” a fost inaugurat la 26 mai 1984, iar în 1987 a fost deschisă traficului naval şi ramura de nord, Poarta Albă – Midia Năvodari.
Canalul Dunăre Marea Neagră reprezintă cel mai mare obiectiv de investiţie 100% românesc al tuturor timpurilor, fiind realizat exclusiv de arhitecţi, contructori, tehnologie şi utilaje româneşti.
“Acesta reuşeste să îşi îndeplinească menirea, prin traficul înregistrat în ultimii ani, cu o medie anuală de 31 ecluzări/zi şi 64 de nave ce tranzitează, în medie, canalul zilnic. Numai anul trecut media anuală a traficului pe cele două canale navigabile a fost de 90 252,73 tone capacitate/zi”, a declarat Daniel Georgescu, Director General la ACN.
Be the first to comment